به گزارش پارس نیوز، 

سید حمید کلانتری روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از تعاونی گران شهرستان اردکان افزود: شرکت های تعاونی باید منسجم تر عمل کنند تا بتوانند کارهای اقتصادی و اجتماعی در عرصه تولید و خدمات انجام دهند .
وی اضافه کرد: تشکیل و رونق شرکت های تعاونی با حمایت مسئولان و جلب مشارکت مردم در این زمینه می تواند مهم ترین راهکار برای گذر از چالش های اقتصادی در کشور باشد.
معاون وزیر با بیان اینکه با روحیه همکاری و هم افزایی در نیروی انسانی و بالا بردن بهره وری در منابع و سرمایه می توان بازار فروش را مهیا کرد و قدرت رقابت را بالا برد و بنگاه های بزرگ تری ایجاد کرد، یادآور شد: زمانی موفق می شویم که همدیگر را قبول داشته و اتحاد و همدلی ایجاد کنیمم .
کلانتری بیان کرد: در شرکت های تعاونی باید روحیه تعاون وجود داشته باشد ،هیات مدیره و مدیرعاملان باید رابطه تنگاتنگی با هم داشته باشند و تعاونی ها باید بتوانند خود را مطرح ، گزارش کار ارائه و نیازها را بیان و زمینه اعتماد را در بین مسئولان ایجاد کنند .
**معاون امور تعاون وزارت تعاون در ادامه با بیان اینکه اشتغال بحثی حیاتی برای کشور است که فعال کردن شرکت های تعاونی می تواند سهم بسزایی در ایجاد اشتغال داشته باشد افزود: پرداخت وام به تعاونی های تولیدی و مصرف در کشور تا سقف 2 میلیارد و 500 میلیون ریال بدون وثیقه و ضمانت انجام می شود.
کلانتری اظهار کرد: این تسهیلات از سوی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به متقاضیان تعاونی ها پرداخت می شود.
وی یادآور شدت: تشکیل تعاونی تولید کنندگان و خدمات، تعاونی توسعه عمران شهرستان ها، تعاونی زنان، تعاونی های خرد و درآمدزا و تعاونی دهیاری ها از تعاونی های مورد نیاز در هر استان و شهرستان است.
استاندار سابق یزد در ادامه بر عدالت اجتماعی و مدیریت و بهره وری سرمایه های خرد و کوچک با مشارکت مردم تاکید کرد و گفت: مردم نقدینگی در اختیار دارند اما راه و رسم کسب و کار را نمی دانند که تعاونی ها باید با برنامه ریزی لازم بتوانند آن را تبدیل به مزیت تولید و اشتغال کنند.
هم اکنون 93 هزار تعاونی تولید و مصرف در کشور فعال است و در 442 تعاونی در شهرستان اردکان 68هزار و 403 نفر عضویت دارند ، سرمایه کل این تعاونی ها 229 میلیارد و 961 میلیون ریال است.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 2047/