به گزارش پارس به نقل از ایسنا، این کارگردان در نشست خبری نمایش « مرد بالشی» که صبح امروز، ۳۰ اردیبهشت ماه در خانه ی هنرمندان برگزار شد، ادامه داد: من قبل از شروع کار با محمد یعقوبی فکر می کردم عقاید خیلی مشترکی برای کار با هم داشته باشیم اما در حین تمرینات متوجه شدم که در بسیاری از چیزها دیدمان متفاوت است و در جاهایی که این تفاوت وجود داشت، سعی می کردیم یکدیگر را قانع کنیم؛ البته این تفاوت دیدگاه در نمایشی مثل « مرد بالشی» خود را بیشتر نشان می داد. من فکر می کردم می شود در این نمایش تا حدی به سوی فانتزی پیش رفت اما آقای یعقوبی زیاد با این کار موافق نبودند.

محمد یعقوبی، دیگر کارگردان نمایش « مرد بالشی» و همسر آیدا کیخایی در همین زمینه گفت: من پنج سال پیش پیشنهاد کار مشترک را به آیدا دادم اما در آن زمان این اتفاق نیفتاد تا به نمایش « مرد بالشی» رسیدیم. این نمایش را ابتدا خود آیدا شروع کرد که قرار بود در تالار حافظ اجرا شود اما بعد از آن فکر کردیم که این نمایش می تواند در ایرانشهر اجرا شود و بعد از آن من هم برای این نمایش به آیدا پیوستم و کار را شروع کردیم و اولین چیزی هم که برای من مهم بود این بود که گروه و عوامل اولیه تغییری نکند و من هم در همان چارچوب تصمیم گیری آیدا پیش رفتم. اما مسلما از زمانی که من به این کار اضافه شدم سلایقم هم در این نمایش نقش داشته است.

یعقوبی در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان توضیحاتی درباره ی نمایش « مرد بالشی» اظهار کرد: نمایش نامه ی « مرد بالشی» نوشته ی مارتین مک دونا است که در سال ۲۰۰۴ اجرای اصلی آن انجام شده است. این نمایش نامه هشت شخصیت دارد که ما برای اجرای خودمان چهار شخصیت داریم. به عقیده ی من « مرد بالشی» نمایش نامه ای خاص و منحصربه فرد است که تماشاگر با دیدن آن فضای تازه ای را تجربه می کند.

او همچنین درباره ی اجرای نمایش نامه های خارجی تصریح کرد: همیشه کار روی نمایش نامه های خارجی جزو برنامه های من بوده است اما در شرایط فعلی تصمیم گرفتم به جای اینکه نمایش نامه بنویسم که در شورای نظارت تایید یا رد شود، به سراغ نمایش نامه ی خارجی بروم.

این نمایش نامه نویس ادامه داد: تم مشخصی در « مرد بالشی» وجود دارد که تاکید بر خشونت و تاثیر آن بر رفتار آدم هاست.

***

در این نشست پیام دهکردی، از بازیگران این نمایش در سخنانی اظهار کرد: سال ها مشتاق کار کردن با محمد یعقوبی بودم و امروز این آرزوی من محقق شد و توانستم با او کار کنم.

او ادامه داد: اساسا همسفر شدن با هم نسل خود کار جذابی است که در این نمایش برای من تجربه ی شیرین و دل نشینی بود. هرچند که خیلی سفر کوتاهی بود و من دریغم این است که ای کاش زمان بیشتری را با هم بودیم اما خیلی خوشحالم که خاطره ی این تجربه برایم ماند.

دهکردی درباره ی نقش خود توضیح داد: در این نمایش نقشی را بر عهده دارم که قبلا در تئاتر، سینما و تلویزیون تجربه نکرده ام و شاید تنها مزه هایی از آن را در برخی از کارها چشیده باشم اما نقشی با این مختصات را هرگز تجربه نکرده ام.

***

احمد مهران فر، دیگر بازیگر نمایش « مرد بالشی» نیز گفت: این کار، چندمین تجربه ی من با آقای یعقوبی است و خوشحالم که توانستم با یک گروه، متن و نقش خوب به صحنه ی تئاتر بگردم.

او افزود: نقش من در این نمایش پیچیده ترین و دشوارترین نقشی است که تاکنون بازی کرده ام و امیدوارم بتوانم از پس آن بربیایم.

***

همچنین نوید محمدزاده، دیگر بازیگر این نمایش گفت: من بسیارخوش شانسم که « مرد بالشی» سومین تجربه ی من با آقای یعقوبی و خانم کیخایی است. یکی از ویژگی های آنان این است که کار شاگردان شان را می بینند و به آن ها توجه می کنند.

به گزارش ایسنا، نمایش « مرد بالشی» از روز سوم خرداد در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود و روز جمعه آیین گشایش آن در این تماشاخانه برگزار می شود.