به گزارش پارس به نقل از ایسنا، این مار که بیش از ۵.۵ متر طول و ۵۸ کیلوگرم وزن داشت به عنوان بزرگترین مار پیتونی که تاکنون در ایالت فلوریدا مشاهده شده، شناخته شده است.

« جیسون لئون» که تاکنون تجربه شکار پیتون را نداشته در ساعات پایانی شب به همراه دوستش در حال رانندگی در منطقه « میامی دید» بود که یک متر از بدن مار را دید که از میان علف ها به بیرون زده بود.

او بلافاصله از خودروی خود پیاده شد و دم مار را گرفته و به وسط جاده کشید. در این هنگام مار غول پیکر سعی می کرد عضلات قدرتمند خود را به دور پاهای لئون بپیچد اما لئون با استفاده از چاقو موفق شد مار را بکشد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه گریند تی وی، مارهای پیتون برمه ای بومی مرداب های پرعلف منطقه جنوب شرقی آسیا هستند که می توانند تا طول حدود هفت متر و وزن ۹۰ کیلوگرم رشد کنند. این مارهای بزرگ جثه در حال حاضر در فلوریدا جزو گونه های مهاجم به حساب می آیند که سایر گونه های جانوری بومی این منطقه و همچنین جان انسان ها را به خطر می اندازند.

اداره حفاظت از حیات وحش و ماهی های ایالت فلوریدا در بیانیه ای ضمن قدردانی از این مرد بابت از بین بردن پیتون عظیم الحثه برمه ای و گزارش آن، اعلام کرد: با کمک افرادی مثل لئون و همکاری های مداوم با سایر نمایندگان خود، نسبت به آگاهی از وجود پیتون های برمه ای مهاجم در این ایالت پیشرفت خواهیم کرد.

لاشه این مار برای کالبد شکافی به مرکز علوم و تحقیقات دانشگاه فلوریدا ارسال شد. رکورد قبلی بزرگترین مار پیتون که در این ایالت مشاهده شده مربوط به یک پیتون ۵۴۰ سانتیمتری بوده است.