به گزارش پارس نیوز، 

بهمن خسروانی  از وجود 985 دستگاه مینی‌بوس در ناوگان حمل و نقل برون شهری کرمانشاه خبر داد که میانگین عمر آنها 27.39 سال است.

وی ادامه داد: این تعداد مینی‌بوس در قالب 27 شرکت مینی‌بوسرانی فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه مینی‌بوس‌های کرمانشاه با این میانگین عمر فرسوده محسوب می‌شوند، افزود: اگرچه تسهیلات خوبی برای نوسازی ناوگان در نظر گرفته شده، اما صاحبان مینی‌بوس‌ها استقبال چندانی از این تسهیلات نمی‌کنند.

به گفته خسروانی، هنوز عده زیادی از افراد به دلیل هزینه و کرایه پایین مینی‌بوس‌های برون شهری، با این وسایل نقلیه جابجا می‌شوند.

وی همچنین تعداد اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل برون شهری استان کرمانشاه را نیز حدود 210دستگاه اعلام کرد و یادآور شد: این تعداد اتوبوس در قالب 33 شرکت فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه میانگین سن اتوبوس‌های کرمانشاه را هفت سال دانست و خاطرنشان کرد: ناوگان اتوبوسی ما جوان و نوسازی شده و از مدرن و به روزترین اتوبوس‌ها در حمل و نقل برون شهری کرمانشاه استفاده می‌شود.

وی گفت: تعداد خودروهای سواری ناوگان حمل و نقل برون شهری کرمانشاه نیز بیش از 780 دستگاه است که زیر مجموعه 10 شرکت مسافربری هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه میانگین سن خودروهای سواری را نیز 9.37 سال عنوان کرد و یادآور شد: خودروهای سواری نیز عمر خیلی زیادی ندارند.

خسروانی نوسازی ناوگان حمل و نقل برون شهری خصوصا در حوزه مینی‌بوس‌ها که عمر بیشتری دارند را ضروری خواند.