به گزارش پارس ، این طراح صحنه در گفت وگویی با ایسنا، عنوان کرد: این زندان خراب شده و نمی دانم چرا چنین تفکری وجود ندارد که دوباره از آن استفاده شود.

او سپس این مساله را مطرح کرد که « تاکنون چند دکور کعبه و مکه ساخته شده ولی همه ی آنها خراب شده اند! این سیاست تلویزیون است که متاسفانه غلط هم هست. »

مجد درباره ی دکورهای سریال « هوش سیاه» هم گفت: دکورهای این کار تا به حال در تلویزیون ساخته نشده و همه چیز آن خاص و منحصر به فرد است، یعنی از هیچ چیزی استفاده نکردیم که تاریخ مصرفش گذشته باشد، توانستیم به این مرحله برسیم که از تکنولوژی های مدرن استفاده کنیم.

این طراح صحنه ادامه داد: سری دوم « هوش سیاه» خیلی بالاتر از سری اول آن است اتفاق ها دقیق تر طراحی شده اند و چفت و بست بیشتری دارند. سعی شده در آن چیزی مبهم نماند ابهامات کار برطرف شود و بیننده با آن همذات پنداری کند.

طراح صحنه « هوش سیاه» درباره ی طراحی زندان در این پروژه هم توضیح داد: می خواستیم یک زندان خاص داشته باشیم؛ زندانی که مثل مدار دیجیتال است و حرکات کامران بوریایی - شخصیت ضد قهرمان داستان، با بازی کیکاووس یاکیده - در این مدار قابل ملاحظه است. به همین دلیل هم زندان ما مجزا از زندان های سایر فیلم هاست، چه از نظر شکل سلول ها، غذاخوری، حیاط و چه از نظر این که حس یک مدار را به مخاطب دست می دهد که کل ساختمان در حال حرکت است.

حسین مجد ادامه داد: بر مبنای همین تفکر جلو رفتیم که کامران پوریایی در یک مدار است و مثل یک ویروس به جان این مدار می افتد و راهش را پیدا و فرار می کند؛ یعنی قرار نیست چاله بکند یا از دیوار بپرد، او دقیقا مثل یک ویروس می آید و همه چیز را به هم می ریزد.

او در پایان درباره ی مراحل ساخت لوکیشن زندان هم گفت: حدود یک ماه کار طراحی ساختمان طول کشید تا زندان طراحی شود و چون زمان نداشتیم با فاصله شروع به ساخت آن کردیم. چیزی حدود ۴۰ تا ۴۵ روز هم ساخت آن به طول انجامید.