به گزارش پارس نیوز، 

کژال فتاحی اظهار کرد: تقاضای ثبت 60 سمن جدید نیز دریافت کرده ایم که قرار است سه سمن در سه ماهه اول امسال به ثبت برسد و مجوز فعالیت بگیرد.
وی در خصوص زمینه های فعالیت سمن ها در استان افزود: این سمن ها در بخش های زیست محیطی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و علمی فعالیت می کنند.
فتاحی با بیان اینکه تلاش ما اعتباربخشی به سمن ها و حمایت از آنان است، تاکید کرد: واگذاری مسئولیت بخشی از وظایف دستگاه های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد ساماندهی به سمن ها و تمرین برای کار در محیط رسمی از جمله این حمایت ها است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان یادآور شد: البته سازمان های مردم نهاد نباید وابسته به بودجه دولتی باشند بلکه همه امور آنها باید به صورت مستقل انجام شود.
وی با اشاره به جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان کردستان در سال گذشته گفت: بسیاری از مصوبات این ستاد اجرا نشده چرا که براساس زمان بندی نبوده و متولی آن مشخص نیست.
وی دلیل دیگر اجرایی نشدن مصوبات ستاد را دغدغه مند نبودن مسئولان، عدم حضور مدیران کل ادارات مرتبط در جلسات و بی توجهی به مصوبات اعلام کرد و افزود: امیدواریم در سال 97 جلسات ستاد ساماندهی با نظم بهتر و نتیجه بخش تر برگزار شود.
فتاحی تعداد جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستانی و استانی در سال 96 را 35 مورد اعلام کرد و یادآور شد: سال گذشته، 22 جلسه کمیته های تخصصی نیز برگزار شد و مجموع مصوبات جلسات کمیته ها و ستاد 248 مورد بود.
به گفته وی، تعداد مصوبات اجرا شده این ستاد در سال گذشته، 192 مصوبه بود که 33 مصوبه اجرایی نشده است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان به برنامه ها و عملکرد این معاونت در سال 96 اشاره کرد و گفت: بیش از 40 برنامه در زمینه توسعه مشارکت های اجتماعی از جمله برگزاری های کارگاه های آموزشی و بیش از 30 برنامه در مباحث مشاوره و راهنمایی جوانان برای پرورش ایده های اجتماعی و کار آفرینی از جمله این اقدامات بوده است.
وی اضافه کرد: برگزاری استارت آپ با موضوع کسب و کارهای کوچک در اسفند ماه سال گذشته، احداث سه خانه جوان در سنندج، برگزاری 52 کارگاه آموزشی سه گانه ازدواج (قبل، حین و بعد از ازدواج) و اخذ مجوز سه مرکز مشاوره ازدواج در استان از دیگر کارهای انجام شده در بخش مشارکت های اجتماعی است.
به گزارش ایرنا، سمن (سازمان مردم نهاد) تشکلی است که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی غیر دولتی به صورت داوطلبانه، غیرانتفاعی و غیرسیاسی (عدم وابستگی به تشکل های سیاسی و احزاب) تشکیل می شود که عضو پذیر نیز هستند.
بر اساس سرشماری سال 95، استان کردستان با جمعیت یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر، دارای 10 شهرستان، 30 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 روستای دارای سکنه است.
حدود 425 هزار نفر معادل 26 درصد از جمعیت استان کردستان را جوانان 15 تا 29 سال تشکیل می دهند.
7355/9102