به گزارش پارس نیوز، 

ولی بهره مند اظهار داشت: براساس ارزیابی نقشه‌های هواشناسی مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد سامانه بارشی از امروز وارد این استان می شود و اغلب مناطق استان شاهد بارش باران، گاهی رگبار شدید و رعد و برق و تند باد لحظه ای و برخی از نقاط نیز شاهد بارش تگرگ خواهند بود.
وی افزود: در این مدت آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها دور از انتظار نیست.
بهره مند بیان کرد: با توجه به رگباری بودن بارش های فصل بهار که خطر سیلاب را به همراه دارد، برای کاهش خطرات احتمالی توصیه می شود هم استانی ها از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، طبیعت گردان و عشایر از چادر زدن و توقف در کنار رودخانه ها و مسیل ها و همچنین از استقرار در ارتفاعات به سبب رعد و برق خودداری و دامداران از چرای دام ها در نواحی مرتفع و حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند.
وی عنوان کرد:در 24 ساعت گذشته دوگنبدان با بیشینه دمای 27/1 گرم‌ترین و سی سخت با کمینه دمای 1/4 سانتی گراد سردترین نقاط استان بوده‌اند.
براساس آخرین آمار ،میانگین بلند مدت بارندگی در یاسوج 804.2، سی سخت 686.6، دوگنبدان 430.2، دهدشت 491.4، لیکک 358.9 و امامزاده جعفر 423.7 میلیمتر است.
کهگیلویه و بویراحمد یک دوره خشکسالی را تجربه می‌کند.
این استان 160 هزار هکتار زمین زراعی و 2 میلیون واحد دامی دارد.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان یک درصد مساحت کشور را دارد.
9868/1662