به گزارش پارس نیوز، 

فرنوش نوبخت با بیان اینکه قیمت بلیت مترو به صورت غیررسمی به شرکت بهره برداری اعلام شده است، افزود:، اما هنوز مصوبه رسمی قیمت بلیت مترو در سال ۹۷ به ما ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر فعالیت‌های لازم برای ابلاغ نرخ جدید بلیت مترو از اول اردیبهشت در حال انجام است.

نرخ شناور برای بلیت‌های تک‌سفره قابل اعمال نیست

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با بیان این که نرخ شناور برای بلیت‌های تک‌سفره قابل اعمال نیست گفت: نرخ‌های متغییر تنها در کارت‌های اعتباری مبلغ‌دار و مدت‌دار اجرایی می‌شود و بیشترین تخفیف را مسافرانی که کمترین مسیر را طی می‌کنند، می‌گیرند. نرخ بلیت مترو در مسیر‌های مختلف و تخفیف‌های آن کاملا مشخص شده است که در خصوص جزییات آن به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

تفاوت کارت‌های اعتباری جدید

نوبخت با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم از اول اردیبهشت ماه زمینه اجرای نرخ‌های جدید بلیت‌های مترو فراهم شودگفت: بلیت‌های اعتباری جدید با بلیت‌های مدت‌دار گذشته تفاوتی دارد. در گذشته یک اعتبار سالیانه ثابتی بود که در طول یک سال از آن استفاده می‌شد، در حال حاضر اعتبار این کارت‌ها در دوره‌ها یک‌ماهه، سه ماهه و شش ماهه تعریف شده است که مسافر باید این مبلغ را طی این مدت استفاده کند.

تدوین دستورالعمل کارت‌های اعتباری

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تاکید کرد: دستورالعمل‌های کارت‌های اعتباری تدوین شده و در حال صادر شدن است. همچنین لیست گروه‌هایی که شامل تخفیف می‌شوند نیز مشخص شده است.