به گزارش پارس نیوز، 

فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره صندلی‌های خالی موجود در دانشگاه‌های کشور، گفت: شیوه‌های پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف نیازمند بازتعریف است و اگر این مهم عملیاتی شود، به طور حتم صندلی خالی دانشگاه‌ها پر خواهد شد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشته‌های متعدد تحصیلی طی یک فرآیند اجتماعی پس از مدتی اشباع می‌شوند، تصریح کرد: یکی از ضعف‌های اساسی در نظام برنامه‌ریزی آموزش عالی عدم توجه به شاخص‌ها و نیازهای اجتماعی در راستای تشکیل رشته‌های دانشگاهی است.

فلاحتی در پاسخ به اینکه آیا برای جبران خالی بودن صندلی دانشگاه‌ها وزارت علوم می‌تواند کاری انجام دهد، گفت: این امر نیازمند بحث‌های علمی تخصصی است و یکی از راهبردهایی که می‌تواند این معضل را برطرف کند، این است که وزارت علوم با ترسیم چشم انداز 5الی 10ساله رشته‌های تحصیلی همسو با نیازهای اجتماعی جامعه را در نظر گرفته و برای آنها دانشجو جذب کند.

وی ادامه داد: لزوم ایجاد رشته محل‌های بومی همسو با ظرفیت‌های محل تولید راهکاری برای هدفمند شدن فرصت‌های اشتغال است؛ به طور مثال در رشته‌های کشاورزی باید زراعت برنج در شمال کشور و زراعت زعفران در قائنات اجرایی شود تا دانشجویان در مکانی تحصیل کنند که مستعد تولید همسو با رشته تحصیلی باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآورشد: کم کردن صندلی‌های خالی در دانشگاه نیازمند بازتعریف رشته‌های تحصیلی است./

پایان پیام