به گزارش پارس نیوز، 

مراسم روایت شیدایی 10 با عنوان اگر «مرتضی نبود» با هدف بازخوانی سیره عملی شهید مرتضی آوینی جمعه شب با حضور همرزمان و همکاران شهید آوینی، جمعی از هنرمندان، بسیجیان و خانواده شهدا در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حسن شمشادی در این مراسم گفت: شهید آوینی انسانی ولایت فهم، ولایت پذیر و مومن بود و همه زندگی خود را در مسیر ارزشها طی کرد و از زبان دیگران می توان به عمق باورهای دینی و اعتقادی وی پی برد.

وی بیان کرد: مستند جنگ از زبان کسانی که در جبهه بوده اند تاثیرگذار تر دیده می شود و شهید آوینی و تیم همراهش چون رزمنده بودند آنچه روایت می کردند بر دل می نشست و از تاثیرگذاترین مستندهای تلویزیونی بود که وقتی دچار نوسانی در پخش صدا وسیما شد رهبری تاکید کردند که این کار ادامه یابد که البته داستان خود را دارد.

شهید آوینی جنگ امروز سوریه را پیش بینی کرده بود

شمشادی تصریح کرد: آوینی جنگ امروز سوریه را پیش بینی کرده بود و باید بپذیریم این نبرد از 24 سال قبل کلید خورده بود و اگر هوشیاری رهبری و نظام نبود سرنوشت دیگری داشتیم.

خبرنگار سابق صدا و سیما در سوریه با بیان خاطراتی از توحش و جنایات داعش در این کشور گفت: کسانی که همچنان از علت حضور مدافعان حرم در سوریه سوال دارند باید بدانند خلق داعش با هدف آسیب رساندن به جمهوری اسلامی صورت گرفت و مستنداتی داریم که این گفته را ثابت می کند و با مطالعه میتوان به این نقشه استکباری پی برد.

وی اضافه کرد: از زمانی که سعودی ها، تکفیری ها و سلفی ها با یک اقدام از پیش طراحی شده اجازه گرفتند تا در ظاهری فریبنده در سوریه مسجد بسازند توانستند یک هزار مسجد بسازند و مخفیانه جنایتکارانی بنام داعش را در این مکانها تربیت کردند و در جنگی که براه انداختند توانستند هزاران نفر را به راحتی به قتل برسانند.

شمشادی اضافه کرد: تکفیری ها بتدریج اهداف شوم حود را پیاده کردند و شک نکنید اگر مدافعان حرم نبودند باید در قزوین، همدان و تهران و سایر استانهای مرزی با داعش می جنگیدیم و معلوم نبودچه سرنوشتی داشتیم.

شهید آوینی جنگ امروز سوریه را پیش بینی کرده بود

وی تصریح کرد: شک نکنید که هدف از ایجاد داعش فقط ایران بود و هنگامی که موصل سقوط کرد فرمانده داعش پیام داد که بزودی پرچم خود را در تهران به اهتزاز در می آورند و فقط در یک روز در اردوگاهی نظامی درعراق بیش از 1800 نفر را سربریدند و اوج ددمنشی خود را با این کار نسبت به مسلمانان نشان دادند و برای ایرانی ها خط و نشان کشیدند.

شمشادی یادآورشد: شهید آوینی نظام معنایی جبهه ها را با زبان دل روایت می کرد و ولایتمداری وظیفه شناس بود که با نثار خون خود تاثیرگذاری اهداف بلندش را ماندگار کرد.

شهید آوینی جنگ امروز سوریه را پیش بینی کرده بود

وی اضافه کرد: شهید آوینی به گفته دیگران براستی عمار زمان خود بود و همه کسانی که نظام و ولایت را باور دارند و عدالت خواه و ولایتمدار هستند امروز وظیفه دارند جاماندگی جامعه از اندیشه های بلند شهدایی چون آوینی را با ترویج این افکار جبران کنند.

این مراسم توسط مرکز علمی و فرهنگی شهید آوینی استان قزوین برگزار شد.