به گزارش پارس نیوز، 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مصلی شهرستان ساری اظهار کرد: در آستانه بعثت پیامبر خاتم قرار داریم و امیدواریم مسلمانان به وحدت و عظمت و حکمت نزدیک شوند.

وی تصریح کرد: در سال جدید لازم است در مورد تفسیر قرآن کریم و بعضی از آیات را مورد توجه قرار دهیم، آیت‌ الکرسی یکی از آیات مهم قرآن کریم است القاب و اوصاف زیادی برای آن در روایات ما آمد. همانطور که انبیاء و پیامبران آسمانی با هم تفاوت‌هایی دارند و یکی بر دیگری برتری دارد آیات قرآن هم همینطور است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به آیات برجسته قرآن کریم افزود: از نظر فصاحت، بلاغت و مضامین آیه‌هایی از قرآن کریم برجسته‌تر هستند، در آیت‌ الکرسی 16 بار به نام الله اشاره شده است. لذا به فرموده امام صادق (ع) آیت‌ الکرسی بهترین و با فضلیت‌ ترین و بزرگترین چیزی است که از قرآن بر مردم نازل شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: توجه به متن آیت‌ الکرسی در قرآن کریم بسیار مهم است چرا که از بلندترین و رفیع‌ ترین آیات قرآنی است. به تفسیر، شان نزول و خواص آیت‌ الکرسی هم باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

طبرسی گفت: با توجه به گذشت هزاران سال از دوران پیامبری و امامت هنوز یاد و نام آنها زنده است و دلیلش با خدا بودن آنهاست و هر فرد با خدا باشد خدا او را بزرگ می‌کند.

وی با اعلام اینکه گذر زمان حقایق ابدی را تغییر نخواهد داد خدا و پیامبران از ازل تا ابد بوده و هستند، خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که چرا گروهی آدم‌کش که به کودکان هیچ رحمی نمی‌کنند و فقط به فکر منافع خودشان هستند و برای انسان‌ها هیچ ارزشی قائل نیستند و دم از آزادی و عدالت می‌زنند و از طرفی دست به اقدامات خشونت‌آمیزی میزنند و توجهی به خدا ندارند زیرا مردم از خدا فاصله گرفتند و ابرقدرت‌ها دست به چنین اقداماتی زدند.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه آمریکا کشوری است که چند صد سال قدمت دارد و تاکنون 241 جنگ راه انداخت و سر تا پا ظلم است، بیان کرد: عده‌ای که گول این قدرت ظاهری را خوردند با او متحد شدند و آل‌سعود با هم پیمان شدن با آمریکا بیت‌المال را در اختیار دشمنان خدا قرار داد و می‌خواهند سوریه را از بین ببرند تا رژیم صهیونیستی زنده بماند.

این مسؤول ادامه داد: اگر مسلمانان با هم یکپارچه شوند و با این امکاناتی که در دسترس دارند می‌توانند موفق عمل کنند، آنهایی که در مرکز امور قرار دارند باید با توجه به سرمایه‌های در دسترس بیدار شوند و بر ظلم و استکبار پیروز شوند.

طبرسی با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی که بیست و نهم فروردین است گفت: تمامی این نیروها که ارتش مردمی هستند زحمات بسیاری کشیدند و 48 هزار شهید تقدیم جمهوری اسلامی کردند.

وی تصریح کرد: ارتش ما ارتشی مرکبی است که با آرایش نظامی و بینش توحیدی و الهی دارد. آمریکا جرات حمله کردن به ایران را ندارد ما از مرگ نمی‌ترسیم و امتحان خودمان را پس دادیم و خسارات زیادی دادیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه آمریکا کوچک‌تر از آن است که بخواهد به ما حمله کند، گفت: شاید بخواهد با حملات منطقه‌ای افکار عمومی را منحرف کند، ولی این اعمال جزئی هیچ تاثیری ندارد.

این مسؤول با بیان اینکه آمریکا دمدمی مزاج است و جز منحرف کردن افکار و جنگ روانی کار دیگری بلد نیست، افزود: ما داشته‌های فراوانی برای دفاع از خودمان داریم ایران فرمانده کل قوای الهی دارد، وحدت و انسجام بر قوای مسلح حاکم بوده که زیر نظر دستور مقام معظم رهبری است.

طبرسی تصریح کرد: برای رونق اقتصادی و تولید و اشتغال اگر ایرانی‌ها لوازم داخلی ایرانی بخرند 150 هزار شغل جدید ایجاد می‌شوند در سال 1395 شاهد بودیم 182 میلیارد تومان کفش قاچاق وارد مازندران شد.

وی با اشاره به اینکه با ادامه روند قاچاق خبری از رونق خبری نیست، اظهار کرد: سیاست ثابتی باید در رونق اقتصادی دخیل شود و اعتماد مردم جلب شود.

امام جمعه ساری ادامه داد: مردم در تمام صحنه‌ها حاضرند پس جلب اعتماد مردم و توجه به خواسته‌های آنها باید مورد توجه قرار بگیرد.

طبرسی با اشاره به شهادت هفت تن از رزمندگان مدافع حرم در سوریه گفت: ما توقع انتقام داریم و دنیا از سلطه حاکمان بیگانه بیرون بیاید.