به گزارش پارس نیوز، 

به گزارش روز جمعه اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی رئیس گروه پیش بینی و پیش یابی این اداره کل گفت: فعالیت سامانه بارشی از دیروز (پنجشنبه) آغاز شد و تا سه شنبه هفته آینده با افزایش ابر و وقوع بارش های رگباری همراه با رعد و برق در استان پیش بینی می شود.
رضا برهانی افزود: تحلیل خروجی مدل های هواشناسی نشانگر تقویت سامانه کم فشار و افزایش ناپایداری و رطوبت جو در روزهای آینده است و وزش تندباد به ویژه شنبه هفته آینده دور از انتظار نیست.
وی بیان کرد: طبق بررسی های انجام شده در این مدت بارش باران سراسر استان خراسان جنوبی را فرا می گیرد و قابل توجه نیز خواهد بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم گفت: از دیشب تاکنون بیشترین بارندگی در شهرستان های درمیان، سربیشه و بیرجند بوده و با توجه به ماهیت بارش های رگباری احتمال وقوع روان آب وجود دارد.
سیدابوالحسن میرجلیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: بارش های رگباری به گونه ای است که در مدت کم، باران زیادی می بارد و ممکن است موجب جاری شدن روان آب و سیلابی شدن رودخانه ها شود که مردم باید تدابیر لازم را به کار گیرند.
وی گفت: توصیه می شود در این مدت از اسکان و اقامت در مسیر رودخانه ها خودداری و تمهیدات لازم برای جلوگیری از آبگرفتگی اندیشیده شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: نیروهای امدادی و فرمانداری های مناطق تحت تاثیر سامانه بارشی در حالت آماده باش هستند.
با وجود بارندگی های اواخر سال گذشته و بهار امسال استان خراسان جنوبی در سال آبی جاری جزو استان های کم بارش بوده و نزدیک 2 دهه با خشکسالی مواجه است.
3028