به گزارش پارس نیوز، 

درد شکم، یک هفته تمام امان زن جوان را بریده بود اما وقتی پزشکان او را معاینه کردند معلوم شد در جریان جراحی که هفته گذشته روی او انجام داده بود، یک گاز استریل در شکمش جا مانده است.

زن بارداری روز ۲۳ اسفندماه سال۹۶ برای به دنیا آوردن فرزندش در بیمارستان ارجمند کرمان بستری شد. آنطور که پزشک معالجش گفته بود باید فرزند او از طریق جراحی سزارین به دنیا می آمد. به این ترتیب وی به اتاق عمل منتقل شد و ساعتی بعد فرزندش به دنیا آمد.

در شرایطی که او از همه خدمات بیمارستان راضی بود از بیمارستان مرخص شد اما از همان روز درد عجیبی را در شکمش احساس می کرد. همه گمان می کردند این درد از عوارض جراحی است اما هر چه می گذشت این درد زیادتر می شد. زن جوان تلاش می کرد با دردش مدارا کند اما چند روز که گذشت درد امانش را برید و مجبور شد بار دیگر راهی بیمارستان شود.

پزشکان در جریان معاینه این زن فکر همه چیز را می کردند جز حادثه ای که اتفاق افتاده بود. آنها به دقت وی را معاینه کردند اما نتوانستند منشأ درد را کشف کنند تا اینکه وقتی زن جوان به بخش تصویربرداری منتقل شد پزشکان شیء مشکوکی را داخل شکم وی دیدند. ابتدا معلوم نبود که این شیء خارجی چیست اما در ادامه معلوم شد یک گاز استریل است که به احتمال زیاد در جریان جراحی سزارین در بدن بیمار باقی مانده است.

خارج کردن گاز

این ماجرا عجیب، اما واقعی بود. درد زن جوان هر لحظه زیادتر می شد و پزشکان باید فکری برای خارج کردن گاز جا مانده می کردند اما به گفته شوهر این زن وقتی آنها سراغ پزشک رفتند او به آنها گفته اتفاقی است که افتاده. شوهر این زن در این باره گفت: «همسرم درد زیادی را تحمل می کرد و وقتی عکس گرفتیم معلوم شد یک گاز در بدنش جا مانده است.

اول سراغ خانم دکتری که جراحی را انجام داده بود رفتیم اما او گفت ببخشید، اتفاقی است که افتاده. او حتی حاضر نشد هزینه جراحی دوباره و خارج کردن گاز را قبول کند. به همین دلیل همسرم را به بیمارستان دیگری منتقل کردیم و بعد از یک جراحی ۳ساعته گاز از بدنش خارج شد. اما او در این مدت درد زیادی را تحمل کرد. در ایام عید با وجود به دنیا آمدن فرزندمان خیلی اذیت شدیم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.»

حادثه از زبان مسئول بیمارستان

اما این سهل انگاری چطور اتفاق افتاد؟ دکتر بازرگان، قائم مقام بیمارستان ارجمند کرمان به همشهری گفت: «حتما در این ماجرا کوتاهی شده است و اول پزشک و بعد بیمارستان در این حادثه مقصر است.» وی ادامه داد: «پزشکی که گاز را در بدن بیمار جا گذاشته یکی از پزشکان باسابقه ما است اما ماجرا از این قرار بود که بعد از پایان جراحی به دلیل اینکه گاز خیلی کوچک بوده و خون روی آن جمع شده بود از دید پزشک پنهان مانده بود.

از طرفی پزشک طبق مقررات با همکاران اتاق عمل نیز این موضوع را چک کرده اما متوجه جا ماندن گاز نشده بودند و این حادثه اتفاق افتاد.» وی در ادامه گفت: «من از بیمار عذرخواهی می کنم و حاضر هستیم همه هزینه هایی که ایشان متقبل شده اند را پرداخت کنیم.»