به گزارش پارس نیوز، 

 سیدحسین علوی نسب روز پنجشنبه در چهارمین اجلاس شورای عالی استان ها که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در محل ساختمان قدیم مجلس برگزار شد، اظهار کرد: بودجه شورای عالی استان ها برای مدیریت و کمک به همه شوراهای کشور فقط 28 میلیارد تومان است.
نماینده مردم خراسان رضوی در شورای عالی استان ها گفت: شوراهای استان، از یک مکان محقر و مختصر برای برگزاری جلسات محروم بوده و شوراهای شهرستان و بخش نیز محروم تر از شورای های استان هستند؛ مهمتر آن که حتی اتاق جلسات بسیاری از شوراهای روستا، منزل اعضای شوراها است. بنابراین انتظار داریم که به استانداران، فرمانداران و بخشداران برای تامین مکان شوراها ابلاغ شود.
علوی نسب همچنین خواستار توجه جدی تری برای کمک به اجرای وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا در همه سطوح شد.
وی همچنین به موضوع تفاهم نامه ای میان سازمان تامین اجتماعی و بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون اصلاح ماده 5 قانون بیمه کارگران ساختمانی مصوب دی ماه 1393 مالکان موظف به پرداخت 15 درصد از مجموع عوارض صدور پروانه ساختمانی به عنوان سهم کارفرمایی به تامین اجتماعی شدند و در سال 1394 تفاهم نامه ای بین سازمان شهرداری ها و تامین اجتماعی به همین منظور منعقد شد.
علوی نسب ادامه داد: این تفاهم نامه، نحوه محاسبه عوارض ساختمان مشمول این قانون را مشخص می کرد، شهرداری ها بر اساس آن فاکتور صادر می کردند و سازمان تامین اجتماعی نیز بر همین اساس محاسبات بیمه ای را انجام می داد.
وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته سازمان تامین اجتماعی، این تفاهم نامه را به صورت یک طرفه ملغی کرد و به این دلیل در این مدت مبلغ بیمه تامین اجتماعی تا چندین برابر افزایش یافت که موجبات نارضایتی متقاضیان را فراهم کرد، خواستار پیگیری جدی این موضوع شد.
اجتمام ** ٧٢٦٨ **1834
** آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej