به گزارش پارس به نقل از سایت ددلاین فیلم جاه طلبانه « گذشته» یکی از مدعیان نخست نخل طلای جشنواره کن امسال است.
خط داستانی پرگره این محصول کمپانی ممنتوفیلمز رازها، دروغ ها، فریبکاری، جدایی، روابط، اغما، بارداری و موقعیت های بغرنج دیگری را مطرح می کند. مدیران کمپانی سونی پیکچرز مایکل بیکر و تام برنارد پخش جدایی نادر از سیمین را هم برعهده داشتند که فروش جهانی ۹/۱۹ میلیون دلاری داشت.
به گزارش کافه سینما، هدایت مناسب جدایی از سوی کمپانی سونی، باعث حضور موفق فیلم در مراسمی چون اسکار و گلدن گلاب شد و اصغر فرهادی بارها از مایکل بارکر، رییس کمپانی سونی، در این رابطه تشکر کرد.
همچنین از فرانسه خبر رسید که بیش از ۱۵۰ هزار تماشاگر فیلم « گذشته» اصغر فرهادی را در سه روز اول اکران در فرانسه تماشا کردند.
به گزارش « ایسنا» طبق اعلام کمپانی « ممنتوفیلمز» ، تنها روز۲۹ اردیبهشت ماه ۷۰ هزار نفر جدیدترین ساخته فرهادی را در فرانسه تماشا کردند.
هفته قبل سازمان سینمایی کشور پروانه نمایش « گذشته» را در ایران نیز صادر کرد و اکنون فیلمیران پخش کننده آن در تلاش است تا فیلم را هرچه زودتر و همزمان با اکران جهانی برای مخاطبان ایرانی نیز روی پرده ببرد.
فیلم فرهادی پیشتاز نظرخواهی منتقدان در کن
در همین حال « گذشته» ساخته اصغر فرهادی در نظرخواهی روزانه نشریه فرانسوی گالا از ۱۰ منتقد سینما بیشترین امتیاز را کسب کرده است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ۱۰ منتقد سینمایی از نشریات، وب سایت ها و شبکه های تلویزیونی معروف مانند گاردین، لوپاریزین، فرانس ۲۴، ال پائیس، آر تی ال، ۲۰ و… هر روز در نشریه گالا به فیلم های بخش رسمی جشنواره کن که از چهارشنبه پیش شروع شد، از یک تا چهار ستاره می دهند.
« گذشته» (Le Passe) تازه ترین ساخته اصغر فرهادی که یکی از فیلم های بخش مسابقه اصلی این دوره جشنواره کن است، تا پایان روز چهارم جشنواره بیشترین ستاره را از این ۱۰ منتقد دریافت کرده است.
از ۱۰ منتقد، پنج منتقد به فیلم فرهادی امتیاز « نخل» دادند که معادل چهار ستاره است و پنج منتقد هم سه ستاره داده اند.
فیلم فرانسوی « جوان و زیبا» تازه ترین ساخته فرانسوا اوزون پس از « گذشته» در رده دوم است. هشت منتقد به این فیلم سه ستاره و دو نفر دو ستاره داده اند.
علاوه بر « برنیس بژو» (بازیگر نامزد اسکار و گلدن گلوب و برنده سزار) و همچنین « طاهر رحیم» (برنده جایزه سزار) ، بازیگران دیگری چون « علی مصفا» ، « پائولین بورلت» ، بازیگر بلژیکی فیلم معروف « زندگی صورتی» ، « الیس آگویس» ، « ژان جستین» ، « سابرینا وازانی» و« بابک کریمی» در این فیلم، مقابل دوربین محمود کلاری رفته اند.
استیون اسپیلبرگ فیلمساز آمریکایی رییس هیات داوران بخش مسابقه اصلی شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن است. او به همراه دیگر داوران این بخش برندگان جوایز جشنواره را ۲۶ مه (۵ خرداد) معرفی خواهد کرد.