به گزارش پارس نیوز، 

مریم مجتهد زاده روز چهارشنبه در نشست مشاوران بانوان فرمانداری های خوزستان که در محل استانداری در اهواز برگزار شد اظهار کرد: باید با برنامه ریزی و اراده جمعی و همکاری سازمان های مردم نهاد و دستگاه های دولتی برای تحکیم بنیان خانواده تلاش کنیم.
وی با تاکید بر نقش زنان در دفاع مقدس گفت: همه سرداران و کسانی که در دوران دفاع مقدس حضور مستقیم داشته اند، به تاثیر حضور زنان و نقش پیش برنده آنها در این دوران واقف هستند.
رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان دردفاع مقدس ادامه داد: تشکیل سازمان زنان و رییس دایره زنان در استان ها در سازمان های زیرمجموعه ستاد کل نیروهای مسلح، بر اهمیت و اهتمام نظام به نقش زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس دلالت دارد.
رییس سابق مرکز امور زنان و خانواده، با بیان اینکه دوران دفاع مقدس به هیچ جناح و گروهی وابسته نیست، گفت: دوران هشت ساله دفاع مقدس دورانی تاریخی و هویت ساز بوده و خوزستان
سرزمین معطر به عطر شهداست که وقتی جوانان به این مناطق می روند هویت پیدا می کنند.
مجتهد زاده از برگزاری کارگاه آموزشی برای بانوان در سطح کشور خبر داد و گفت: یک هزار و 500 نفر از نخبگان اجتماعی و علمی در کشور که 50 نفر آنها از خوزستان هستند شناسایی شده که از طریق ویدیو کنفرانس در پنج جلسه سه ساعته به آنها آموزش داده می شود تا سپس با دادن آموزش به دیگران اقدام کنند.

**دولت باید در بین مردم اعتمادسازی کند
مشاور استاندار خوزستان در امور بودجه برنامه ای و توسعه منابع انسانی نیز گفت: دولت، استانداری ها و دستگاه های اجرایی باید در بین مردم از جنبه های مختلف سیاسی، اقتصادی اعتمادسازی کنند تا وضعیت برای سرمایه گذاری در کشور و استان مناسب باشد.
یدا... مهر علیزاده با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص اشتغال در خوزستان افزود:علاوه بر200هزار میلیارد ریال اعتبار بانک ها، پارسال100 هزار میلیارد ریال تسهیلات روستایی و 22 هزار میلیارد ریال مشاغل خانگی و تفاهم نامه کمک های فنی مالی، 26 هزار میلیارد ریال از منابع پیش بینی دولت نیز به امر ایجاد اشتغال در خوزستان تخصیص یافت.
وی ادامه داد: بیش از 167 هزار میلیارد ریال برای اشغال فراگیر در خوزستان هزینه شد و تاکنون چهار هزار و 600 میلیارد ریال آن به شکل تسهیلات به مردم اعطا شده است.
وی با بیان اینکه خوزستان در بخش اشتغالزایی زنان عملکرد خوبی داشته،افزود: یک ششم وام ها سهم زنان بوده که با توجه به ظرفیت زنان در شهرستان ها، انتظار داریم افزایش پیدا کند.
مشاور استاندار خوزستان در امور بودجه برنامه ای و توسعه منابع انسانی ادامه داد: در حالی که بیشترین دانشکده ها و رشته های 'آی سی تی' در خوزستان وجود دارد، این بخش ضعیف ترین عملکرد را به دلیل ورود نکردن افراد داشته بنابراین نیاز است با همکاری بنیاد نخبگان این حوزه را فعال کنیم تا با حداقل سرمایه اشتغال زایی کنیم.
وی بیان کرد: پارسال 54 هزار نفر در خوزستان کد بیمه دریافت کردند که عدد خوشبینانه ای است و پیش بینی می شود امسال تا حدود 80 هزار نفر افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به ایجاد کارگروه بانوان در خوزستان گفت: این کارگروه توسط امور کل بانوان استانداری تشکیل شده که قرار است برنامه پنج ساله ای را برای توانمندسازی بانوان خوزستان تدوین کند.

* سند توسعه زنان تدوین می شود
سرپرست اداره کل بانوان استانداری خوزستان نیز گفت: تدوین سند توسعه زنان از سوی استانداری خوزستان و متخصصان امر(دانشگاه شهید چمران) در حال تدوین است.
سیده فرانک موسوی ادامه داد: وضعیت کلی زنان خوزستان را در برخی شاخص ها نداریم که باید از سوی فرمانداری ها آماده شود تا بتوانیم نقاط ضعف در این حوزه به ویژه در بحث اشتغال را رفع کنیم.
وی بیان کرد: از مجموع کل طرح های اشتغالزایی در خوزستان، 124 طرح مربوط به بانوان بوده است.
وی افزود: نیاز است تا کمیته اشتغال زنان در کنار کارگروه اشتغال هر شهرستان توسط دستگاه های متولی اشتغال فعال شده و زنان را برای ورود به بازار اشتغال حمایت کنند.
موسوی یادآور شد: سوم تا ششم اردیبهشت نمایشگاه ویژه اشتغال استانی در اهواز برای افراد کار آفرین با اولویت افراد تسهیلات گیرنده برگزار می شود و در کنار آن برای زنان کار آفرین و حوزه زنان نیز غرفه هایی در نظر گرفته شده است.
7148/ 6037