به گزارش پارس نیوز، 

غلامرضا ذبیحی با اعلام احداث پارک 22 هکتاری دماوند بیان داشت: این پارک به عنوان محور توسعه معابر شهری و ستاد توسعه بحران تعریف می شود و به عنوان محور محل اسکان موقت در موارد اضطراری و پارک بحران در اختیار مجموعه شهرداری قرار می گیرد.

احداث پارک 22 هکتاری در دماوند/ و امکان دسترسی اضطراری به بیمارستان سوم شعبان

ذبیحی بیان داشت: این پارک به مساحت 22 هکتار روبروی بیمارستان سوم شعبان؛ حدفاصل خیابان سوم شعبان و منطقه محک دماوند واقع می شود و این 2 خیابان را بهم وصل می کند که در تسهیل تردد خودروها تاثیر گذار است و دسترسی اضطراری به بیمارستان را در موارد بحرانی ممکن می سازد.

محور کار شهرداری در سال 97 بودجه مصوب شورای شهر خواهد بود

وی افزود: در سال 97 حدود 80 میلیارد تومان بودجه در اسفند ماه 96 به تصویب شورا رسید و از طریق سامانه استانداری ثبت شد و در کمیته انطباق مطرح شده است، محور کار شهردار در سال 97 بودجه مصوب شورای این شهر است و بودجه80 میلیاردی شهرداری نسبت به سال گذشته کمتر از ده درصد افزایش داشته است که نزدیک به 90 درصد بودجه مصوب شورا محقق شده است.

شهروندان مالیات و عوارض خود را به موقع پرداخت کنند

ذبیحی بیان داشت: امیدواریم همشهریان با پرداخت عوارض سالانه و عوارض کسب پیشه محور درآمد پایدار را برای شهرداری دماوند رقم بزنند.

بودجه سال 96 دماوند 70 میلیارد تومان بوده است

هر ساله شهرداری یک بودجه مصوب دارد و در پایان سال با تفریق بودجه اصلاح شده یا متمم که به آن الحاق می شود بودجه کمی دچار تغییر می شود؛ شهرداری دماوند در سال گذشته حدود 70 میلیارد تومان بودجه داشته است که با افزایش در متمم بودجه حدود 73 میلیارد اصلاح شده است.

در سال جاری بخش آخر مطالبات مردم در آسفالت معابر و زیرسازی محقق می شود

در سال جاری بخش آخر مطالبات مردم در آسفالت معابر و زیرسازی را خواهیم داشت به علاوه بهسازی بافت های معابر قدیمی شهر که تقریبا نگهداری آن ها در شرایط فعلی هزینه بر است و با بهسازی این معابر هزینه های شهرداری را برای سال آینده کمتر می کند؛ پروژه های عمرانی شهر در حقیقت محور رفت و آمد مردم است مانند اصلاح معابر که طبق روال روتیتر انجام می شود، جدول گذاری و آسفالت به آخرین نقطه شهر رسیده است که خیابان های عرفان و یادگار امام شامل این معابر ناتمام هستند.

۱۵ درصد درآمد شهرداری از پرداخت عوارض پایدار تامین می شود

نزدیک به 15 درصد از بودجه سالانه شهرداری از درآمد عوارض پایدار تامین می شود و شهرداری در سال 96 نسبت به سال های قبل در این خصوص درصد رشد قابل توجه ای پیدا کرده است؛ شهرداری باید طرح های تشویقی برای پرداخت عوارض سالانه یا عوارض خدمات و عوارض کسب پیشه برای مردم در نظر بگیرد تا مردم نسبت به پرداخت عوارض کوشا باشند.

رسانه ها نقش بزرگی در فرهنگ سازی دماوند دارند

ذبیحی ضمن تشکر از اطلاع رسانی نشریات محلی و خبرنگاران در ایام نوروز اظهار داشت: با اطلاع رسانی هایی که از قبل توسط خبرنگاران پر تلاش و وظیفه شناس دماوند شده است به طور تقریب حفاظت و نگهداری از فضای سبز شهر نسبت به سال های قبل متفاوت بود و حتی این فرهنگ در بین مردم ایجاد شده است؛ مردم با نگهداری معابر و آلوده نکردن در حقیقت یک قدم در باب توسعه فرهنگی برداشته اند و از طرفی هم هزینه های شهر را کم می کنند.

رییس شورای شهر دماوند در پایان به مردم توصیه کرد که این واقعیت را بپذیرند ایران فقط یک دماوند دارد و اگر میخواهیم دماوند را پاک نگه داریم باید همگی سهیم باشیم.