به گزارش پارس به نقل از فارس، مهدی فراهانی امروز با اشاره به حوادث تلخ و غم انگیز موتورسواری در قم بیان داشت: از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون اورژانس قم ۲ هزار و ۴۰ مورد ماموریت مربوط به حوادث موتورسواری داشته است.

وی افزود: در این حوادث ۲ هزار و ۹۴۸ نفر مجروح شدند که هزار و ۴۹ نفر آنان توسط پرسنل فوریت های پزشکی (۱۱۵) در محل حادثه مورد درمان قرار گرفتند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم ادامه داد: از این تعداد هزار و ۴۴۵ نفر نیز به دلیل شدت آسیب های وارده به مراکز درمانی انتقال یافتند و شش نفر نیز جان خود را در محل حادثه از دست دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه تلخی ناشی از موتورسواری اشاره و ابراز کرد: در این حادثه دلخراش که بعد از ظهر پنجشنبه در خیابان ۲۴ متری مطهری رخ داد یک دستگاه موتورسیکلت با خودروی سواری برخورد کرد که این حادثه منجر به فوت راکبین موتورسیکلت شد.

فراهانی با اشاره دریافت تماس مردمی برای اطلاع رسانی این حادثه به مرکز اورژانس ۱۱۵ بیان داشت: به دنبال این تماس پرسنل اورژانس ۱۱۵ در محل وقوع حادثه به سرعت حاضر شدند.

وی افزود: دو سرنشین موتورسیکلت به دلیل شدت حادثه به شدت مجروح شدند که پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط پرسنل این مرکز مجروحین با عملیات احیاء (CPR) به مرکز درمانی منتقل شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم ادامه داد: با وجود تمام تلاش های انجام شده پرسنل اورژانس ۱۱۵ و کادر درمانی بیمارستان هر دو سرنشین موتورسیکلت جان باختند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان نکته ای که بر تلخی این حادثه می افزود، خاطرنشان کرد: سرنشینان این موتورسیکلت، عروس و دامادی بودند که در حال برنامه ریزی مراسم عروسی خود در روز جمعه بودند که به دلیل وقوع این حادثه عروسی آنان به عزا مبدل شد.