به گزارش پارس نیوز، 

سردار عزیزالله ملکی گفت: در پی دریافت پرونده‌ای از یگان حفاظت اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان مبنی بر کلاهبرداری از این اداره، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که فرد یا افرادی ناشناس با جابجایی دستگاه کارتخوان که به وسیله آن هزینه بارگیری و تخلیه بار از کشتی توسط صاحبان بار یا نمایندگان آن‌ها به حساب دولت واریز می‌شود، مبلغی به میزان ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال را کلاهبرداری کرده اند.

این مقام انتظامی اذعان داشت: متهمان با شناخت قبلی از نحوه پرداخت هزینه بار، محل قرار گرفتن دستگاه کارتخوان و مواد درج شده بر روی رسید دستگاه (نام پذیرنده و ...) با برنامه قبلی اقدام به افتتاح حساب و اخذ دستگاه کارتخوان با مدارک جعلی کرده و در موقعیت مناسب دستگاه جعلی را با دستگاه اصلی جابجا و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان کرده و با خرید طلا و ارز از طلافروشی و صرافی‌ها مال تحصیل شده را تبدیل کرده اند.

سردار ملکی تصریح کرد: در این راستا تمامی اسناد و مدارک مربوط به اقدامات انجام شده متهمان برای انجام کلاهبرداری و تبدیل مال حاصله، شناسایی و پس از انجام بررسی اولیه و تایید موارد اعلامی مراتب جهت کسب تکلیف و اتخاذ مجوز‌های لازم به مقام قضائی گزارش شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی اعضاء ۵ نفره این باند را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی تمامی متهمان را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه نیمی از طلا‌ها و ارز‌های خریداری شده به مبلغ ۵ میلیارد ریال از متهمان کشف شده است، اذعان داشت: متهمان پس از انجام بازجویی اولیه به بزه انتسابی معترف و هریک نقش خود را در کلاهبرداری انجام شده توصیف و بازگو کردند.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: متهمان پس از تکمیل تحقیقات و اقرار به بزه انتسابی به همراه پرونده به مقام قضائی معرفی و با صدور قرار بازداشت موقت به زندان مرکزی شهرستان بندرعباس معرفی شدند.