به گزارش پارس نیوز، 

جعفر رحیمی، مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد با بیان اینکه اعتبار درمان مددجویان کمیته امداد امسال حدود ۱۰ درصد افزایش‌یافته است، اظهار کرد: سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیارد تومان صرف هزینه درمان مددجویان تحت حمایت این نهاد شد که در سال جدید این رقم به حدود ۵۵۰ میلیارد تومان رسیده است. البته این در حالی است که همه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد دارای بیمه مکمل درمانی هستند.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۶ حدود ۱۰۰ هزار کودک زیر 5 سال دچار سوءتغذیه تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند، اعلام کرد: امسال این رقم به حدود ۱۳۷ هزار کودک افزایش خواهد یافت.

رحیمی از ادامه اجرای طرح حمایت کمیته امداد از مادران باردار و شیرده دچار سوءتغذیه در سال ۹۷ خبر داد و افزود: این طرح سال گذشته اجرا شد که بر اساس آن ماهانه ۱۰۰ هزار تومان از دوره بارداری تا یک‌سالگی کودک به مادر پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد گفت: به دلیل وضعیت ضعیف اقتصادی مددجویان این نهاد تصمیم گرفته شده است امسال همه هزینه‌های ضروری درمان مددجویان دچار بیماری خاص و صعب‌العلاج از سوی کمیته امداد پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در سال‌های گذشته برای سلامت، بهداشت و پیشگیری از بیماری، طرح غربالگری را میان مددجویان به‌صورت گسترده اجرا کرده است، گفت: امسال همراه با طرح‌های ملی سلامت برنامه‌های غربالگری نیز ادامه خواهد یافت.