به گزارش پارس نیوز، 

 دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری ضمن بیان این مطلب، افزود: 206 هزار و 929 مورد، ماموریت اورژانس 115 داشته ایم که 103 هزار و 268 انتقال بیمار و مصدوم صورت گرفته است.

دکتر حریرچی در ادامه با تاکید براین که تعطیلات طولانی مدت نوروزی به سلامت مردم آسیب وارد می کند، گفت: تعطیلات طولانی مدت نوروزی می تواند میزان سوانح ترافیکی و تصادفات را بیشتر کند و در نتیجه تعداد مصدومان ترافیکی افزایش می یابند.

وی با اشاره به این که در تعطیلات طولانی مدت نوروزی نیز تقریبا خدمات سرپایی بخش خصوصی تعطیل می شود، افزود: در این ایام بار ارائه خدمت در بخش دولتی افزایش می یابد و خدمات بستری غیر اورژانس بخش خصوصی نیز عمدتا کاهش می یابد که این نوع مراجعات هم به بخش دولتی منتقل می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در ایام نوروز، تقریبا هیات رییسه دانشگاه ها و بیمارستان ها با اقدامات صورت گرفته حضور فعال داشتند و در این ایام، 32 هزار و 920 مورد بازدید سلامت محیط داشتیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه در خصوص عدم پرداخت مطالبات وزارت بهداشت گفت: به دلیل تاخیر در پرداختی های کادر درمانی از همه این گروه ها عذر خواهی می کنم.

دکتر حریرچی افزود: تراز مالی مجموعه بیمارستانی و سایر مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی بخش دولتی مثبت است و اگر همه مطالبات و بدهیها را پرداخت کنیم رقمی اندک باقی می ماند.

وی با بیان این که مشکل اصلی عدم پرداخت ها، عدم وفای به عهد است، گفت: در سال ۹۶، 14 هزار و 299 میلیارد تومان سند به 4 سازمان بیمه گر اصلی ارسال شده است و فقط 3 هزار و 10 میلیارد از آنها پرداخت شده است و وزارت بهداشت 13 هزار و 899 میلیارد تومان از 4 سازمان بیمه اصلی طلب دارد