به گزارش پارس نیوز، 

مسعود حقیقت درخصوص وضعیت آب و هوایی مناطق مختلف کشور طی چند روز آینده توضیح داد: امروز رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد موقت در بخش هایی از غرب، جنوب غرب و جنوب، شرق کشور، استان های واقع در دامنه های البرز از جمله تهران، البرز، قزوین و سمنان، استان مازندران و برخی از نقاط شمال شرق به ویژه استان گلستان و خراسان شمالی پیش بینی می شود. 

وی افزود: همچنین امروز بیشینه بارش ها و رگبار باران را در غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق لرستان، جنوب همدان، شرق کرمانشاه، ارتفاعات البرز، شرق مازندران و شمال سمنان انتظار داریم.

حقیقت با بیان اینکه امروز صبح در شیراز، کهگیلویه، لرستان، نوار غربی کشور، ابرناکی و بارش باران در برخی نقاط رخ داد، ادامه داد: فردا (یکشنبه) نیز تداوم بارندگی ها البته با شدت کمتر در استان های غربی، جنوب، مرکز، شمال شرق، جنوب شرق، شرق، شمال شرق استان تهران و غرب استان سمنان پیش بینی می شود. 

کارشناس هواشناسی گفت: روز دوشنبه بارش ها کمی ضعیف تر و بیشتر به استان های شمال غرب کشور مانند آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، قسمت هایی از مرکز کشور مانند استان های یزد فارس، اصفهان و شرق، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و جنوب شرق مانند استان های خراسان جنوبی و ارتفاعات البرز محدود می شود. 

** گرمترین و سردترین مناطق کشور/دمای پایتخت 

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی، گرمترین منطقه کشور را میناب با بیشینه دمای 40 درجه اعلام کرد و گفت: پس از میناب، راسک و رودان با 32 درجه بالای صفر گرمترین مناطق کشور در روز گذشته (جمعه) بودند. 

حقیقت افزود: روز گذشته، روز گرمی برای بیشتر مناطق کشور بود و به طورکلی استان های هرمزگان و خوزستان گرمترین مناطق کشور بودند. 

وی اظهار کرد: سردترین مناطق کشور نیز امروز صبح به ترتیب چالدران و میر در استان اردبیل با منفی 2 درجه و سراب با منفی یک درجه زیرصفر بودند. 

کارشناس هواشناسی در مورد وضعیت دمای پایتخت کشور نیز گفت: انتظار داریم امروز و فردا در برخی از ساعات رگبار باران در پایتخت داشته باشیم و رگبار باران در ایستگاه فرودگاه مهرآباد به یک میلی متر برسد. 

حقیقت ادامه داد: کمینه دمای امروز تهران به 16 رسید، امروز و فردا بیشینه دما در پایتخت به 24 می رسد و روز دوشنبه پایتخت نشینان دمای 26 درجه بالای صفر را تجربه می کنند.