به گزارش پارس نیوز، 

حسن کلانتری با بیان اینکه حوالی ساعت 4 صبح پنجشنبه حریق انبار بزرگ مواد غذایی در ساری به این مرکز اعلام شد گفت: برای اطفای حریق این حادثه 60 نیرو و 10 خودرو آتش نشانی استفاده و در نهایت با تلاش فراوان این مجموعه حریق اطفا شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری از امداد رسانی به 103 حادثه طی 13 روز نخست سال جاری در ساری خبر داد و با اشاره به اینکه این حوادث طی تماس شهروندان و یا سایر ارگان های امدادی به سامانه 125 آتش نشانی اطلاع رسانی شد، افزود: با اعلام این حوادث ستاد فرماندهی عملیات آتش نشانی ساری آتش نشانان ایستگاه های 6 گانه سازمان را برای امدادرسانی به شهروندان و مسافران حادثه دیده اعزام کرد.

کلانتری ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی و تلاش بی وقفه آتش نشانان در نجات جان و مال شهروندان، تصریح کرد: از مجموع عملیات های امدادی طی اول فروردین تا 13 فروردین 48 مورد آن اطفای حریق و 55 مورد دیگر امداد و نجات است.

وی خاطر نشان کرد: در طول این مدت آتش نشانی ساری 120 خودروی آتش نشانی به همراه 450 مامور آتش نشان به محل حادثه اعزام کرد که خوشبختانه با تلاش آتش نشانان ، 38 نفر از حوادث نجات پیدا کردند.

کلانتری با اشاره به اینکه عدم رعایت موارد ایمنی ممکن است خسارت های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد، گفت: متاسفانه حوادث 13 روز اول سال 3 مصدوم بر جای گذاشت.

وی همچنین در خصوص آمار حریق و حوادث 13 روز اول سال جاری ، اظهار کرد: بیشترین آتش سوزی در اماکن مسکونی با 23 مورد، در معابر و گذرگاه با 15 مورد و بیشترین آمار حوادث با 18 مورد مربوط به حوادث آسانسور گزارش شده و همچنین بیشترین علت آتش سوزی ها در طول این مدت بر اساس گزارش کارشناسان سازمان، ناشی از سوختن مواد جامد سوز با عاملیت انسانی، نشت گاز و لوازم گاز سوز و عمدی تشخیص داده شد.