به گزارش پارس به نقل از ایسنا، طبق اعلام کمپانی « ممنتوفیلمز» ، تنها روز گذشته (۲۹ اردیبهشت ماه) ۷۰ هزار نفر جدیدترین ساخته فرهادی را در فرانسه تماشا کردند.

به گزارش ایسنا، هفته قبل سازمان سینمایی کشور پروانه نمایش « گذشته» را در ایران نیز صادر کرد و اکنون « فیلمیران» پخش کننده آن در تلاش است تا فیلم را هرچه زودتر و همزمان با اکران جهانی برای مخاطبان ایرانی نیز روی پرده ببرد.

در خلاصه داستان « گذشته» آمده است: « احمد (علی مصفا) ۴ سال پس از جدایی از همسر فرانسوی اش به در خواست او راهی پاریس می شود تا مراحل اداری طلاقشان را طی کرده و ثبت کنند. او در مدت اقامت کوتاهش متوجه آشفتگی « لوسی» دختر همسر سابقش می شود. تلاش او برای کمک به « لوسی» پرده از رازی در گذشته بر می دارد. »

به گزارش ایسنا، علاوه بر « برنیس بژو» (بازیگر نامزد اسکار و گلدن گلوب و برنده سزار) و همچنین « طاهر رحیم» (برنده جایزه سزار) ، بازیگران دیگری چون « علی مصفا» ، « پائولین بورلت» ، بازیگر بلژیکی فیلم معروف « زندگی صورتی» ، « الیس آگویس» ، « ژان جستین» ، « سابرینا وازانی» و« بابک کریمی» در این فیلم، مقابل دوربین محمود کلاری رفته اند.