به گزارش پارس نیوز، 

احد وظیفه  اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از اواخر امروز (۱۴ فروردین) با نزدیک شدن یک سامانه بارشی از سمت شمال غرب، افزایش ابر و به‌تدریج رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در برخی نقاط آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (۱۵ فروردین) نیز این وضعیت در مناطق شمال غرب، جنوب غرب، سواحل غربی خزر، برخی نقاط جنوب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و به‌تدریج در سواحل مرکزی و شرقی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بارش در این روز در استان‌های واقع در غرب کشور با شدت کمتر و به‌صورت پراکنده پیش‌بینی می‌شود،اظهارکرد: در این روز شدت بارش در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان خواهد بود.

وظیفه در ادامه گفت: دامنه فعالیت این سامانه بارشی روز پنجشنبه (۱۶ فروردین) به صورت رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از جنوب و مرکز کشور، شمال شرق، سواحل خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرزغربی، مرکزی و شرقی و به‌صورت پراکنده در برخی نقاط شرق کشور است.

وی افزود: از بعد از ظهر چهارشنبه (۱۵ فروردین) و طی روز پنجشنبه (۱۶ فروردین) در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که احتمال خیزش گرد و خاک در برخی مناطق وجود دارد.

وظیفه با بیان اینکه دریای خزر از بعد از ظهر فردا تا ظهر پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی دو روز آینده با نفوذ جریانات شمالی در نیمه شمالی کشور به ویژه در سواحل دریای خزر کاهش دما حدود 6 تا 10 درجه پیش بینی می‌شود. خلیج فارس و تنگه هرمز نیز تا سه روز آینده مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۵ فروردین) قسمتی ابری همراه با وزش باد در بعد از ظهر ابری گاهی همراه با وزش باد شدید با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای 13 درجه و حداکثر دمای 26 درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه (۱۶ فروردین) نیمه ابری در بعضی ساعات ابری همراه با وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق با حداقل دمای 12 درجه و حداکثر دمای 22 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.