به گزارش پارس ، این شاعر در گفت وگو با ایسنا، درباره ی این مجموعه ی شعر گفت: تمام شعرهای این مجموعه سوگواره هایی برای شاعر فرهیخته و دوست صمیمی ام بیژن الهی هستند. این شعرها را از آذر تا بهمن سال ۸۹ سروده ام.

او افزود: بیژن الهی از جریان سازان موج نو شعر سپید در دهه ی ۴۰ بود که همراه احمدرضا احمدی در این زمینه فعالیت می کردند و شعرهای شان به چاپ می رسید. من نیز در دوره ای همراه ایشان بودم و دوستی صمیمانه ای میان ما شکل گرفته بود.

مؤید با اشاره به تأثیر الهی بر شعرهایش اظهار کرد: پس از فوت بیژن هنوز هم سایه ی او را بر شعرهایم احساس می کنم. او یک روز قبل از مرگش به من تلفن کرد و از من خواست برایش شعر بخوانم. در تمام مدتی که صحبت می کردیم، متوجه وخامت حالش نشدم؛ به همین علت وقتی فردای آن روز خبر فوتش را به من دادند، شوکه شدم.

مؤید همچنین درباره ی شعرهای چند سال اخیر خود گفت: از سال ۸۶ به بعد ضرباهنگ شعرهای من کمی آرام تر شده است. احساس می کنم این آرام تر شدن بر مخاطب تأثیر بهتری خواهد داشت.

« به سپیدی تاج محل» شامل ۳۸ قطعه شعر سپید است که در ۶۵ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۵۰۰ تومان توسط انتشارات داستان سرا به بازار کتاب آمده است.

« سیماب های سیمین» ، « بی خوانش پرندگان» و « گلی اما آفتابگردان» برخی از مجموعه ی شعرهایی هستند که پیش تر از م. مؤید منتشر شده اند.