به گزارش پارس نیوز، 

نظام ملکشاهی اظهار داشت: در سال 96 طی اربعین حسینی حدود چهار میلیون و 400 هزار نفر زوار عاشق عتبات عالیات در این مرز تردد داشته اند.

وی افزود: از این تعداد دو میلیون و 300 هزار نفر ورود و مابقی خروج داشته اند.

وی ادامه داد: به رغم این که زیرساخت های شهر مهران برای 17 تا 20 هزار نفر پیش بینی شده ولی در سال های اخیر اقدامات بسیار خوبی در مرز مهران از نظر زیرساخت و راه و نیز سایر بخش ها انجام شده است.

فرماندار مهران اضافه کرد: از 15 اسفند ماه سال 1396 همزمان با ماه خجسته رجب تا هفتم فروردین ماه ۱۳۹۷، تعداد 248 هزار نفر زائر از مرز مهران به سمت عتبات عالیات ورود و خروج داشته ایم که با افزایش 47 درصدی تردد زوار نسبت به سال گذشته روبه رو هستیم.

وی عنوان کرد: در این راستا با هماهنگی های صورت گرفته و افزایش گیت هایی که پیش بینی شده و سایر مسائل خدماتی و رفاهی هیچ گونه مشکل و شلوغی در مرز نداریم و زائران به راحتی در ایام نوروز در این مرز تردد دارند.

بازدید 5450 هزار نفر کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی

فرماندار مهران با اشاره به آمار بازدیدکنندگان کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی شهرستان، تصریح کرد: در خصوص کاروان راهیان نور امسال تا به این لحظه 5450 نفر از هم وطنان از اقصی نقاط ایران اسلامی از ارتفاعات قلاویزان کله قندی دیدار و بازدید داشتند.

وی در ادامه گفت: در این راستا برنامه ریزی های لازم صورت گرفته که از نظر امکانات رفاهی در مدارس و مساجد و همچنین هماهنگی دیگر دستگاه ها حداکثر امکانات را برای بازدید کاروان راهیان نور از این مناطق فراهم کنیم.