به گزارش پارس نیوز، 

به مناسبت سالروز ولادت امام علی (ع) جای جای این شهر مقدس، سر در مغازه ها و مراکز تجاری و خیابان های منتهی به مرقد حضرت امیر المومنین علی (ع) به نورافشانی و گل مزین شد.
همچنین نیروهای امنیتی امسال به مناسبت این زیارت و برای تامین امنیت زائران طرح ویژه امنیتی اجرا کردند و بجای بستن راه ها در اطراف حرم، ایست های بازرسی را در نقاط دورتر مستقر کردند تا ضمن تامین امنیت، رفت و آمد زائران نیز تسهیل شود.
در اطراف حرم مطهر و مسیرهایی که زائران می پیمایند نیز موکب های مختلف برای خدمت رسانی به آنان برپا شده است.
یک مقام امنیتی عراق نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: نیروهای امنیتی امسال در آمادگی کامل برای حمایت و تامین امنیت زائران هستند و طرح های امنیتی بشکلی کامل و منسجم اجرا شده است.
وی گفت آیین زیارت امسال با روانی بسیار بالا انجام می شود و خدمات به زائران نیز به نحو عالی است و تاکنون هیچ مشکلی در این زمینه ها گزارش نشده است.
همزمان با ورود خیل مشتاقان و زائران از دیگر شهرهای عراق و کشورهای اسلامی و عربی، مناطق مختلف استان نجف اشرف نیز این روزها شاهد آیین ها و جشن های مذهبی و شعر خوانی های مخصوص این زیارت است.
گفتنی است همه ساله میلیون ها زائر از عراق و دیگر کشورهای جهان برای ادای زیارت خاصه ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) و مشارکت در جشن های مذهبی که به مناسبت این روز در آستان مقدس علوی برگزار می شود، به نجف اشرف می آیند. خاورم**ع ص**380**