به گزارش پارس نیوز، 

محمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت ، با اشاره به بحران امنیتی آب در کشورمان، گفت: متاسفانه دشت اصفهان به دلیل بحران آب نشست کرده و در حال خالی شدن از سکنه است و این در حالیست که اگر در سال های آینده حتی 10 متر برف ببارد، دیگر مشکل برطرف نخواهد شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیریت تامین آب در کشور باید به طور یکپارچه انجام شود، تصریح کرد: همگان اذعان دارند که مسئله کمبود آّب موجب مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها، از بین رفتن صنعت کشاورزی و غیره در کشور می شود.

وی ادامه داد: واقعا جای سوال دارد که چرا تعداد بیشماری سد در کشورمان وجود دارد در حالی که در برخی کشورهای اروپایی سدها را تخریب می کنند؛ حتی قزافی در دوران حکومتش آب را از دل صحرای آفریقا از طریق قنات به طرابلس منتقل می کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه وزارت جهادکشاورزی و نیرو باید برای رفع مشکل تامین آب فکر جدی کنند، افزود: متاسفانه احداث سدهای غیرکارشناسی سبب دعواهای قومی در کشور شده است و کشمکش های مردمی آسیب بزرگی برای کشور است.

عضو فراکسیون ولایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بحران آب آنقدر اهمیت دارد که در مجلس شورای اسلامی کمیته امنیت آب تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: همچنین این موضوع در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث است که امری قابل تامل است./

پایان پیام