به گزارش پارس نیوز،حسین انصاری فرد  با اشاره به برنامه های این کلوپ به منظور توسعه سافاری در منطقه جنوب غرب کشور، اظهار داشت: یکی از بهترین ظرفیت های هرمزگان، وجود جزایر این استان از جمله جزایر کیش و قشم است.
وی با اشاره به وجود علاقمندان بسیار به رشته سافاری در سطح دنیا، تصریح کرد: با توجه به بهره مندی هرمزگان از جاذبه های طبیعی و گردشگری، می توان رشته سافاری را در این منطقه توسعه داد و گردشگران بسیاری را جذب کرد.
انصاری فرد خاطر نشان کرد: امروزه گردشگری یکی از مهمترین مولفه ها در توسعه اقتصادی کشورها است و بیشتر کشورها با ایجاد جاذبه های گردشگری حتی به صورت مصنوعی، سعی در جذب گردشگر دارند.
وی تاکید کرد: یکی از بهترین جاذبه ها برای جذب گردشگر ، توسعه رشته هایی همچون سافاری با توجه به وجود تعداد بسیار علاقمندان به این رشته در داخل و خارج از کشور است.
رئیس کلوپ سافاری استان های جنوب غربی کشور در این گفت و گو از ایجاد مجمع سافاری در هرمزگان تا پایان بهار سال آینده خبر داد و گفت: هم اکنون اقدام های اولیه برای این کار انجام شده است.
انصاری فرد بر همکاری ارگان ها و نهادهای مختلف از جمله منابع طبیعی، میراث فرهنگی و گردشگری، استانداری، شهرداری در توسعه رشته سافاری در هرمزگان تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت توسعه این رشته در اشتغالزایی و بهبود اقتصاد، امیدوار به همکاری این نهادها و دیگر نهادهای مرتبط هستیم.
وی یکی از مهم ترین رویکردهای کلوپ سافاری استان های جنوب غربی کشور را توسعه گردشگری مسئولانه و جذاب با هدف حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و گفت: رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی و آگاهی مردم نسبت به رشته سافاری و علاقمندان به انجام سفرهای سالم دارند.
رئیس کلوپ سافاری استان های جنوب غرب کشور برگزاری رالی خانوادگی مسئولانه سافاری در این منطقه ، تورهای بین استانی، تورهای ملی و بین المللی با هدف حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی را از جمله مهمترین برنامه های این کلوپ در سال 97 عنوان کرد.
وی تعداد فعالان در رشته سافاری در کل کشور را حدود 14 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این شمار، هم اکنون سه هزار نفر در منطقه جنوب غرب کشور فعال هستند.
استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر، فارس، قم، اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان و چهارمحال بختیاری اعضای کلوپ سافاری استان های جنوب غرب کشور هستند.
سافاری رشته جدید ورزشی در گردشگری سفری محسوب می شود و به آن وحش‌ گشت (safari) نیز می‌گویند؛ غربی ها این واژه را ابتدا برای تورهای بیابان‌گردی و دشت‌ گردی در آفریقا به کار برده و از واژه عربی سفر که در زبان‌های آفریقایی به صورت سافاری ادا می‌شود، استفاده کردند.
7198/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com