محمدحسین مقیمی استاندار تهران در آخرین جلسه شورای ادرای استان تهران که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد:‌ سال 96 سال پر فراز و نشیبی بود که آن را پشت سر گذاشتیم، اگرچه بنده در 6 ماهه دوم در خدمت شما بودم و تا آنجایی که در توان ما بود و وقت به ما اجازه می‌داد، توانستیم کارهایمان را طبق برنامه پیش ببریم.

وی افزود: خوشبختانه بنده در برنامه خود به 13 شهرستان استان تهران سفر کردم و از نزدیک مسائل و مشکلات شهرستان‌های استان را بررسی کردم.

مقیمی گفت: طی جلساتی که با 13 شهرستان استان تشکیل شد از دیدگاه و نظرات شورای تامین درباره مسائل توسعه شهرستانی بهره بردیم که امیدواریم در فروردین 97 نیز بتوانیم به 3 شهرستان باقی مانده نیز سفر کنیم.

وی ادامه داد: در سفرهای شهرستانی یک برنامه منسجم داشتیم که منطبق با درخواست مردم و برنامه توسعه ششم دولت بود و در سال 97 نیز طبق برنامه توسعه ششم کمبودهای استان را با برنامه ریزی رفع خواهیم کرد.

استاندار تهران تصریح کرد: از اوایل اردیبهشت ماه سال 97 با یک روحیه قوی کارهای خود را انجام خواهیم داد تا بتوانیم گره‌ای از مشکلات استان را باز کنیم.

وی افزود: موضوعاتی از جمله مشکلات اقتصادی و اجتماعی استان تهران مدنظر ما است که به طور جدی در برنامه سال آینده خود به این موضوعات و مسائل خواهیم پرداخت.

مقیمی ادامه داد: در مباحث اقتصادی ما به دنبال استقلال سیاسی نیستیم، چراکه حرف اول و آخر استقلال‌های سیاسی را مسئولان نظام می‌زنند.

وی ادامه داد: امروز ما جز مسائل فرهنگی اسلامی-ایرانی به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم و آنچه در ذهنمان می‌گذرد جز فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی نیست.

استاندار تهران گفت: ما در مسائل اجتماعی و اقتصادی بسیار کار داریم تا بتوانیم به استقلال اجتماعی و اقتصادی برسیم.

وی افزود: ما با این دید راحت تر می توانیم به موضوعات و مشکلات منطقه‌ای نگاه کنیم و برای آن وقت بگذاریم.

مقیمی گفت: بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید برای پیدا کردن حل معضلات اقتصادی و اجتماعی زمان بگذاریم تا در سایه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی راه برای سرمایه‌های نیروی انسانی باز شود.

وی افزود: مهم‌ترین سرمایه ما نیروی انسانی است که به حد کافی در استان تهران این سرمایه وجود دارد تا بتواند گره‌های پیچیده مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی را باز کند.

استاندار تهران تصریح کرد: ما باید برای سرمایه گذاران و کسانی که به فکر اشتغال و درآمد مردم هستند راه را باز کنیم، چرا که جوانان ما امروز نیازمند کار هستند.

وی ادامه داد: اشتغال جوانان امروز مهم‌ترین دغدغه نظام و مسئولان آن است، چرا که مسائل اجتماعی به مسائل اقتصادی گره خورده است.

استاندار تهران گفت:باید پتانسیل‌های موجود در استان تهران به به ارزش افزوده تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه ما امروز در استان تهران با مشکل بزرگی همچون کمبود آب رو به رو هستیم، تصریح کرد: کمبود آب تهران یکی از مسائل بزرگ اقتصادی و منطقه‌ای است، چرا که کشور در منطقه‌ای قرار گرفته است که با کمبود آب مواجه است، اما ما نباید در مصرف آب مانند کسانی که غنی هستند رفتار کنیم.

استاندار تهران ادامه داد: امروز که ما در مصرف آب محدودیت داریم باید اقتصاد خود را شکوفا کنیم، چرا که در کمبودهاست که اقتصاد، تولید و همچنین روابط اقتصادی شکل می‌گیرد.

مقیمی گفت: در سال 97 به علت کمبود بارش‌ها تهران با خشکسالی رو به رو خواهد شد که همه مدیران باید برای استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب برنامه‌ریزی کنند که این بستگی به راندمان و بهره‌وری فرمانداران شهرستان‌ها دارد.

وی افزود: در سال آینده ما باید حدود 132 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم. باید کارخانجات، کارگاه‌های متوسط و کوچک برای ایجاد شغل تاسیس شوند.

استاندار تهران ادامه داد: همه مسئولان باید بر اساس برنامه‌هایی که برای سال آینده برای اشتغال جوانان در نظر گرفته‌اند با یکدیگر همکاری کنند.

مقیمی تصریح کرد: ما در موضوعات اجتماعی با مشکلات فراوانی رو به رو هستیم، چرا که در جلساتی که با فرمانداران در سفر استانی داشتم آمارهایی به دستمان رسید که بسیار نگران کننده بود، در برخی شهرستان‌ها آمار طلاق حتی به 51 درصد نیز رسیده بود و این می‌تواند یکی از معضلات مهم جامعه از لحاظ موضوعات اجتماعی باشد.

وی با بیان اینکه جوانان ما همانند گل در کوچه‌های شهردر حال پرپر شدن هستند، افزود: این هنر نیست که شاهد پرپر شدن جوانان در کوچه‌های شهر باشیم، بلکه هنر آن است که سرمایه‌های شهر که همین جوانان هستند را حفظ کنیم.

مقیمی گفت:برای حفاظت از جوانان باید نگاه خود را تغییر دهیم، لذا همه مسئولان باید تمام تلاش خود را برای پایین آوردن آمار آسیب‌های اجتماعی به کار گیرند.

وی ادامه داد: در سال 97 برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید به علم روز مسلط باشیم و از نظر و دیدگاه‌های علما، دانشگاهیان، محققان و خانواده‌ها و آموزش و پرورش بهره بگیریم.

استاندار تهران تصریح کرد‌: ما باید 50 درصد وقت خود را به مسائل اقتصادی و 50 درصد دیگر را به مسائل اجتماعی اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: باید مشکلات کارآفرینان در حوزه اقتصادی را با در نظر گرفتن همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های قانونی حل کنیم و برای اینکه کارآفرینان پروژه‌های خود را در برنامه‌های زمان بندی شده به نتیجه برسانند باید از آن‌ها حمایت کنیم.

مقیمی گفت:از مدیران شهرستان‌ها و استان تهران درخواست می‌کنم که کار تمام سرمایه‌گذاران و مردم را خارج از زمان تعیین شده انجام دهند.

وی افزود:مسئولان باید مسائل اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و غیره را در اولویت برنامه های زمان بندی شده خود قرار دهند.

مقیمی گفت:‌ هیچ سرمایه‌ای مهم‌تر از جوانان نیست.باید در سال آینده از میزان بیکاری جوانان بکاهیم و شهر تهران را از مسائل اجتماعی و اقتصادی خارج کنیم، چراکه شهر و استان تهران باید به سمت توسعه پایدار و پیشرفت همه جانبه حرکت کند که لازم آن اعتقاد و اعتماد به خودمان است تا بتوانیم در هر سازمانی کارهای خود را عملیاتی کنیم.