با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال ترس و دلهره در دل‌های بسیاری از مردم موج می‌زند.

در حالی که کمتر از چند روز تا آغاز سال جدید وقت باقی است و بسیاری آماده رسیدن سال نو هستند، خانواده‌هایی آرامششان در آتش می‌سوزد و حسرتی همیشگی برایشان بر جای می‌ماند.

چهارشنبه‌ای که با بی‌احتیاطی می‌تواند تا آخر عمر رنگ سیاهی برای زندگی فرد به همراه داشته باشد.

بر این اساس از ساعات ابتدای امروز با وجود هشدار مسؤولان امر و سازمان اورژانس کشور مبنی بر احتیاط جوانان و اینکه این قشر از اقدامات خطرناک دوری کنند و جان خود و دیگران را به خطر نیندازند، اما هستند جوانانی که بی‌توجه به هشدارها همچنان اقدامات خطرناکی از جمله حمل مواد محترقه و تولید این نوع مواد دست‌ساز انجام می‌دهند.

* مرگ زن 50 ساله زنجانی در اثر شنیدن صدای انفجار مواد محترقه

مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه طی امروز یک زن 50 ساله که دارای ناراحتی قلبی بود با شنیدن صدای انفجار ترقه دچار سکته قلبی شد، عنوان کرد: این فرد بلافاصله به بیمارستان ولیعصر (عج) شهر زنجان منتقل شود.

جواد مرادی با اشاره به اینکه پزشکان معالج عملیات احیای قلبی ریوی بر روی این زن حادثه دیده را انجام دادند، افزود: با این وجود تلاش‌ها نتیجه نداد و وی جان خود را از دست داد.

* سوختگی 2 پسر 22 ساله در حال ساخت مواد محترقه

مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان همچنین از حادثه‌ای دیگری در ساعت 10 صبح امروز در زنجان خبر داد و افزود: در این حادثه دو پسر جوان 22 ساله که مشغول ساخت مواد محترقه بودند، دچار سوختگی شدند.

وی با اشاره به اینکه این افراد از ناحیه دست، صورت و پا دچار سوختگی شدند، گفت: این افراد برای طی مراحل درمان به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان انتقال یافتند.