به گزارش پارس ، محمد دشتگلی در گفت وگو با ایسنا، افزود: جشنواره حضرت علی اکبر (ع) در بخش فرهنگی و هنری همچون سال گذشته در دو بخش برگزار می شود که اختتامیه اول مربوط به حوزه های رسانه، قرآنی، ادبیات و سینماست که ۱۸ خرداد ماه برگزار می شود و برگزاری اختتاحیه دوم نیز در حوزه های تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی ۲۶ خرداد ماه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه فراخوان جشنواره فرهنگی هنری حضرت علی اکبر (ع) سال گذشته پس از افتتاحیه جشنواره ۹۱ آغاز شد و مهلت آثار نیز تا اول خرداد ماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: آثار قابل توجهی تا کنون به دبیرخانه جشنواره در حوزه های تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، رسانه، ادبیات، سینما و قرآنی ارسال شده است.

دبیر جشنواره « فرهنگی و هنری» حضرت علی اکبر (ع) با بیان اینکه تعداد برگزیدگان در جشنواره بستگی به نظر داوران دارد، افزود: حداقل تعداد برگزیده در جشنواره ۳۰ نفر در نظر گرفته شده است که در نهایت ۷ نفر به جشنواره جشنواره ها راه می یابند.

دشتگلی با تاکید بر حضور جوانان برتر در دیگر جشنواره ها، تصریح کرد: این امکان که از جوانان برتر سال گذشته بعنوان تیم داوری استفاده کنیم فراهم نبوده است. اما تاکید بیشتر ما بر حضور این جوانان در دیگرعرصه های هنری و داوری در جشنواره های دیگر است.

وی با بیان اینکه پس از انتخاب جوان برتر باید از آنان حمایت شود، افزود: جوانی که برگزیده می شود، نباید به حال خود رها شود؛ بلکه با حمایت و پشتیبانی باید او را وارد عرصه های جدی تر و بزرگتر کرد و با کارگاه های آموزشی پایه عملی و تئوری آنها را قوی کرد.

دبیر جشنواره « فرهنگی و هنری» حضرت علی اکبر (ع) اظهارکرد: سال گذشته برنامه های تئوری را برای جوانان برتر برگزار کردیم؛ اما متأسفانه به دلایل مختلف نتواستیم کارگاه های آموزشی برای جوانان برتر سال گذشته برگزار کنیم.