حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه اتفاقی که دیشب در لندن افتاد ریشه‌هایی دارد، گفت: جریانی است که سال‌ها در ایران فعالیت دارد و مرکزش در قم است و این جریان تحت عنوان جریان شیرازی نوعی برنامه ریزی در کارهایشان است که اختلاف بین اقوام اسلامی و مذاهب اسلامی شدند و هر روز آتش بین مسلمانان می‌اندازند و کانون این امر در انگلستان است و شبکه‌های مختلفی در اختیار دارند که آثار و تبعات بدی برای جهان اسلام دارد.

وی افزود: در دوره ای که دشمنان قسم خورده اسلام تلاش دارند که بین مذاهب اسلامی تفرقه بیندازند ما باید تلاش کنیم که وحدت و یکرنگی باشد. برنامه هایی را اجرا می کنند و این برنامه کاملا مدیریت شده از طرف دشمنان اسلام است.

منتظری یادآور شد: یکی دو سال قبل در قم به این جریان و رئوس این جریان پیامی داده شد که در این مقطع زمانی حرکت ناپسند است و اصلاح کنید و نگذارید که اختلاف بین شیعه و سنی روز به روز بیشتر شود.

وی افزود: از طرف دادسرا و دادگاه روحانیت به آنها پیام داده شد که دست از این حرکت بردارید که متاسفانه پذیرفته نشد و گفتند این شبکه ها در انگلستان هستند و ربطی به ما ندارد و ما گفتیم که برائت خودتان را اعلام کنید که انجام نشد. این حرکت و برنامه های تفرقه انگیز بین مسلمانان با یک برنامه های حساب شده ادامه دارد و متاسفانه مرکز آن در قم است و اخیرا وابستگان این جریان برخلاف موازین قانونی مرتکب حرکتی شد که مجرمانه است و تحت اتهام وارده دادسرای ویژه روحانیت این اقا را چند بار احضار کرده بود و از پاسخ استنکاف کرده بود تا اینکه مسولین این شخص را بازداشت کردند تا اتهام تفهیم و تحقیقات انجام شود.

دادستان کل کشو افزود: پیرو این بازداشت عده ای در برخی کشورهای همسایه تعرضات و حرکاتی کردند که ناشایست است. شب گذشته هم تعدادی از وابستگان این حرکت به سفارت ایران یورش بردند و بعد از چند دقیقه از طریق سفارت به پلیس انگلیس اطلاع داده شد و پلیس آنجا فقط تماشاچی می‌شود و به جای اینکه از وظایف خودش در تعرض به سفارت خانه صیانت شود متاسفانه نظاره گر می‌شود و حتی پرچم ایران را پایین می‌کشند که اهانت به کشور میهمان است.