به گزارش پارس به نقل از مهر، عصر روز گذشته ۲۸ اردیبهشت ماه، مستند زنده یاد خسرو شکیبایی با نام" ساکن صحرای سکوت" که یادنامه خسرو شکیبایی است با حضور چهره های فرهنگی و ورزشی در پردیس قلهک رونمایی شد.

در ابتدای مراسم، الهام قره خانی یکی از کارگردانان مستند" ساکن صحرای سکوت" درباره ساخت این مستند گفت: تولید این فیلم در زمان حیات خسرو شکیبایی آغاز شده و بزرگترین لطمه در هنگام ساخت از سوی بستگان خسرو شکیبایی وارد شد. با درگذشت مرحوم شکیبایی جهت گیری فیلم تغییر کرده و اثری که قرار بود به نوعی زندگینامه و فیلمشناخت این هنرمند باشد و در آن بخشی از دوران کودکی و نوجوانی زنده یاد شکیبایی با روایت خودش باشد، تبدیل به یادنامه ای از این بازیگر بزرگ سینمای ایران شد.

وی ادامه داد: " ساکن صحرای سکوت" به کنکاش دلایل ماندگاری خسرو شکیبایی به عنوان یک بازیگر مولف در سینمای ایران از طریق گفتگو با همکارانش می پردازد که از مهمترین دلایل ماندگاری، اخلاق و صفات والای انسانی در کنار هنر بازیگری شکیبایی بود.

در این مراسم که عوامل فیلم به همراه چهره هایی فرهنگی و ورزشی چون خداداد عزیزی، مهدی هاشمی نسب، سید هادی منبتی، پروین کوشیار (همسر خسرو شکیبایی) ، رضا یزدانی، مجیدالدین طباطبایی راد، نیوشا ضیغمی، سام مشایخی، علیرضا خمسه، فرزاد حسنی، محمدرضا جعفری جلوه، مهراوه شریفی نیا، عادل بزدوده، اسحاق خانزادی، سید جمال ساداتیان، کاظم هژیر آزاد، اسرافیل شیرچی، علی شاه حاتمی، داریوش مودبیان، فرهاد بشارتی، بهرام عظیمی، محمد سمنانی، سید مسعود اطیابی، امیر باران لویی، رامین پورایمان، محمد ساربان، تورج نصر، بهرنگ توفیقی، مرتضی ضرابی، عباس محبوب، رضا بنفشه خواه، شراره رخام، فاضل جمشیدی، امیر پروین حسینی و گروه فیتیله ای ها حضور داشتند.

رونمایی از مستند" ساکن صحرای سکوت" به همت موسسه تصویر شهر، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، شهرداری منطقه هشت و پردیس قلهک برگزار شد.

اکران عمومی این مستند هر روز ساعت ۱۹: ۴۵ به صورت تک سانس در پردیس سینمایی ملت، انجام می شود و در صورت استقبال تماشاگران، ادامه اکران آن در سایر پردیس های سینمایی ادامه خواهد یافت.