حجت الاسلام محسنی اژه ای در صد و بیست و پنجمین نشست خبری خود با اشاره به حادثه دوشنبه شب خیابان پاسداران گفت: در این حادثه به پاسداران امنیت مردم تعرض شد و به سبب اقدام داعش گونه اغشتاش گران، تعدادی شهید شدند.

وی افزود: مردم خواستار برخورد با اغتشاش گران و عاملان شهادت ماموران ناجا هستند که این اقدام به فوریت در حال بررسی است. دوشنبه این اتفاق افتاد و روز چهارشنبه برای یکی از این افراد کیفرخواست صادر ‌و روز پنج شنبه به دادگاه ارسال شد.

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه برخی می‌گویند جرم مشهود و محرز است و اعترافات افراد وجود دارد چرا برای رسیدگی باید معطل ماند؟ گفت: این رویه قانون آیین دادرسی کیفری است. قوانینی وجود دارد که بازپرس موظف به رعایت آنها است.

وی افزود: در این حوادث متهم یا متهمان می توانند وکیل بگیرند.

محسنی اژه ای اظهارداشت: تمام کسانی که در این جرم‌ به هر نحو شرکت داشتند تحت تعقیب قرار گرفته یا می گیرند چرا که ممکن است برخی هنوز بازداشت نشده باشند. تمامی این افراد شناسایی و محاکمه می‌شوند.

محسنی اژه ای در پاسخ به این سوال که چند نفر بازداشت هستند؟ گفت: تعداد این بازداشتی‌ها کم‌ و زیاد می‌شود چون ممکن است برخی آزاد شوند و برخی جدید بازداشت شوند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اعلام ضرب و شتم و فوت بازداشت شدگان حادثه خیابان پاسداران گفت: من اطلاعی ندارم که فرد خاصی مجروح شده یا نه اما اینکه در چنین درگیری هایی جلوی پلیس بایستند قابل قبول نیست.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: غیر ماموران شنیدم که یک نفر بعدا در بیمارستان فوت کرده اما اطلاع ندارم جزو آشوب گران بوده است یا نه.