به گزارش پارس به نقل از فارس، در نشست خبری محمدرضا عباسیان در محل موسسه رسانه های تصویری که امروز صبح برگزار شد. وی درباره عملکرد موسسه رسانه های تصویری اشاره کرد و گفت: در سال گذشته اولین دوره برگزاری جشنواره فیلم فجر برعهده رسانه های تصویری بود که توانستیم در کاهش هزینه ها موفق عمل کنیم. همچنین فعالیت در حوزه تولید یکی از سالهای خوب بود. سی عنوان فیلم در شبکه نمایش خانگی توزیع کردیم که بازگشت مالی خوبی داشت.

بودجه « برلین منفی ۷ » بیش از ۲ میلیارد بود

وی درباره تولیدات مشترک با کشورهای خارجی توضیح داد: سال گذشته تولید فیلم سینمایی « برلین منفی ۷» را در دستور کار قرار دادیم که تمام فیلم در آلمان فیلمبرداری شد و بازیگران بسیار خوب ایرانی، هالیوودی و آلمانی در این فیلم حضور داشتند. سوال هایی درباره بودجه فیلم وجود داشت. برآورد اولیه فیلم کمتر از یک میلیارد بود که با توجه به افزایش قیمت ارز بودجه آن بیشتر از ۲ میلیارد تومان است. « برلین منفی هشت» حمله آمریکا به عراق را مورد توجه قرار داده و تبعات جنگ آمریکا به عراق را مورد توجه قرار داده است.

وی درباره تولید فیلم « بشارت» توضیح داد: فیلم « بشارت به یک شهروند هزار سوم» تنها فیلم درباره شیطان پرستی است که متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفت. بودجه کل فیلم با توجه به حضور بازیگران مطرح در این فیلم ۶۰۰ میلیون تومان بود.

« ایرباس» با نگاهی به فعالیت های تروریستی در ایران ساخته می شود/ فیلمنامه سه بار بازنویسی شد

عباسیان درباره تولید فیلم سینمایی « ایرباس» توضیح داد: تولید این فیلم دچار حاشیه سازی هایی شد. ما هم قبول داریم که برخی از فیلم ها مدت ها پیگیر ساخت پروژه ای با موضوع ایرباس هستند اما ما مقصر نیستیم به لحاظ حرفه ای باید چندین فیلم درباره این جنایت ساخته شود و با توجه به حضور بازیگران هالیوودی و گروه سازنده که تولید مشترک خواهد بود وجه بین المللی خواهد داشت و مخاطب جهانی با فیلم ارتباط بسیار خوبی برقرار خواهد کرد.

وی درباره بودجه فیلم توضیح داد: بودجه فیلم تقریبا ۳ میلیون دلار پیش بینی شده است که باید از سوی شرکت خارجی تامین شود بودجه ای که قرار است ایران متحمل شود ۱۵ درصد از کل بودجه را باید تامین کند. کارگردانی مشترک طالب زاده و پکستون وینترز تجربه خوبی خواهد بود. طرح اولیه فیلم توسط اسکات فرانک نوشته شده است و گروه معتبری این فیلم را تولید خواهند کرد.

پکیج فیلم های صدرعاملی، کیمیایی، پوراحمد و ملاقلی پور رونمایی می شود

وی درباره فیلم های کارگردانان بزرگ سینمای ایران که به صورت بسته بندی آماده می شود گفت: مجموعه کارهای آقای حاتمی کیا را پیش از این با عنوان پلاک منتشر کردیم که بسیار مورد توجه قرار گرفت. کارهای کیومرث پوراحمد، مسعود کیمیایی، رسول ملاقلی پور و رسول صدرعاملی در برنامه کاری ما است که قصد داشتیم در اردیبهشت ماه از آن رونمایی کنیم که به دلیل نبود بودجه لازم و مشکلات فنی به تعویق افتاد. درباره فیلم های رسول ملاقلی پور نیز به حمایت ارگان ها و نهادهای مختلف نیازمندیم و امیدواریم در شهریورماه از کارها رونمایی شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که چقدر روی فیلمنامه « ایرباس» تاثیرگذار بودیم با توجه به این مطلب که بودجه فیلم را تنها ۱۵ درصد تامین می کنیم گفت: صددرصد فیلمنامه با تامین نظرات ما آماده شده است. سه بار فیلمنامه بازنویسی شد. در این فیلم سعی شده به گروهک تروریستی ریگی و فعالیت های گروه های تروریست در جنوب شرقی ایران نیز پرداخته شود. نگاه ارزشی ما در فیلمنامه تامین شده است.

وی درباره افرادی که فیلمنامه را بازنویسی کردند گفت: بار اول فیلمنامه توسط دوستان ایرانی و آمریکایی بازنویسی شد. برای دومین بار اسکات فرانک و بار سوم پکستون آن را بازنویسی کرد و تنها یک بازنویسی برای تولید باقی مانده است.

سریال سازی متوقف شود/ توزیع فیلم و انیمیشن کنترل شود

عباسیان درباره تولید سریال سازی در شبکه نمایش خانگی گفت: من همچنان معتقدم سریال سازی در شبکه خانگی باید متوقف شود. و به صورت جدی باید تولیدات سینمایی در این شبکه توزیع شود. با توجه به توزیع فیلم در سوپرمارکت ها امکان خرید فیلم و توزیع مناسب فراهم شد اما متاسفانه توزیع سریال ضربه جدی به فیلم های سینمایی می زند. با توجه به آمار و ارقام ۱۰۰ میلیون نسخه سریال در این شبکه خانگی نمایش فروخته شده است که اگر ۷۰ درصد این میزان فیلم های شبکه نمایش خانگی بود به صنعت سینمای ایران کمک خوبی صورت می گرفت. باید سریال سازی در شبکه خانگی متوقفل شود و توزیع در شبکه خانگی نمایش نیز کنترل شده صورت گیرد به خصوص توزیع انیمیشن ها باید با دقت لازم انجام شود.

وی درباره بدهی جشنواره فیلم فجر به تهیه کنندگان گفت: فجر سی ام از مبلغی که باید به تهیه کنندگان پرداخت می شد ۵۰۰ میلیون تومان را پرداخت نکردند که هنوز ما هم در مورد این مبلغ با ادارات کل ارشاد به نتیجه نرسیدیم. در خصوص نمایش فیلم ها در تهران بدهی به تهیه کنندگان نداریم اما در شهرستان ها براساس تعداد نمایش فیلم ها در شهرها مبلغ محاسبه شده و ۵۰ درصد از آن باید به تهیه کنندگان پرداخت شود که این مبلغ محاسبه شده و مبلغ قابل توجهی نیست تلاش کردیم تا بودجه ای را تامین کنیم و به تهیه کنندگان پرداخت کنیم. درباره آقای گمرکی که پیگیر مطالبات مالی خود هستند استعلام کردیم متاسفانه به موسسات دیگر سازمان سینمایی بدهکار هستند و نمی توانیم مبلغ فروش فیلم را به ایشان اختصاص دهیم تا بدهی خود را تسویه کنند.

کارمند سازمان صدا و سیما هستم

وی در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر علت استعفای خود و اختلافاتش با رئیس سازمان سینمایی پس از جشنواره گفت: این اخبار صحت ندارد من در جایی که نتوانم موثر و مفید باشم ترجیح می دهم حضور پیدا نکنم.

وی در پاسخ به این که عدم ارایه بودجه یکی از دلایل استعفای شما است گفت: همه با نبود و کمبود بودجه مواجه هستند.

وی در باره اداره موسسه توسط قائم مقام گفت: امروز آخرین روز حضور من در موسسه رسانه های تصویری خواهد بود و تصمیم درباره اداره موسسه برعهده آقای شمقدری خواهد بود. من از سازمان صدا و سیما به سازمان سینمایی مامور شده بودم و کارمند این سازمان هستم.

وی در خاتمه افزود: اولویت اولم رسیدگی به سریال « پیدا و پنهان» است که متاسفانه متوقف شده است و از سوی دیگر حرفه اصلی من مستند سازی است و علاقمندم تا با توجه به فراغتم در این حوزه فعالیت کنم.