نقشینه درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی جدیدی از صبح امروز از بخش‌های غربی وارد کشورمان شده و بخش‌هایی از غرب و زاگرس مرکزی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: طی 24 ساعت آینده گستره بارش‌ها دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شرق و جنوب شرق کشور را در برمی‌گیرد؛ بارش‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز جمعه نیز بارش‌ها غالب نقاط کشور را در برمی‌گیرد و در تمامی نقاط به غیر از بخش‌های جنوب شرقی کشور باران و برف می‌بارد.

نقشینه با اشاره به وضعیت استان تهران اظهار کرد: پایداری جو و سکون دما باعث می‌‌شود تا استان تهران تا عصر روز پنجشنبه دچار غبار محلی و کاهش کیفیت هوا شود.

وی افزود: بارش باران در استان تهران نیز از عصر فردا پنجشنبه آغاز می‌شود و شدت بارش‌ها در پایتخت برای روز جمعه پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این سامانه بارشی فعال در روز یکشنبه از شمال شرق کشور خارج می‌شود اما بلافاصله موج بارشی جدیدی از شمال غرب کشور وارد می‌شود و نقاط مختلف را تحت تاثیر قرار می‌دهد بنابراین هفته آینده نیز غالب نقاط کشور باران و برف را تجربه می‌کنند.

به گفته نقشینه، جنوب شرق کشور که تاکنون بارش‌های اندکی را به خود دیده در روزهای هفته آتی یکی از نقاط پربارش خواهد بود.

وی، کرمان با دو درجه زیر صفر را سردترین نقطه و بندرعباس با 28 درجه بالای صفررا گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 14 درجه بالای صفر رسید که در دو روز آینده دو درجه کاهش می‌یابد.