محمد علیخانی  با اشاره به اینکه هنوز لایحه افزایش کرایه‌های حمل و نقل در سال آتی به شورای شهر تهران ارسال نشده است، اظهار کرد: به محض ارسال این لایحه، موضوع در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: کمیسیون حمل‌و نقل شورای شهر تهران فقط افزایش 200 تومانی بلیت مترو که البته پیشنهاد شهرداری هم بوده را تایید کرده که این موضوع هم باید در صحن شورای شهر تهران رای گیری شود.

علیخانی گفت: با توجه به اتمام شدن بودجه 97 شهرداری تهران، پیش بینی‌ می‌شود طی روزهای آتی لایحه افزایش کرایه های اتوبوس و تاکسی به شورا ارسال شود و تلاش می‌شود با برگزاری جلسات معتدد این لایحه نیز در زمان مشخص تصویب و برای اجرا ارسال شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت تدوین آیین نامه و دستورالعمل واگذاری توزیع آرم طرح ترافیک به خبرنگاران بیان کرد: این موضوع نیز به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

وی در خصوص زمان اجرای طرح ترافیک 97 بیان کرد: از 15 فروردین این اجازه به شهرداری تهران داده شده است و امکان دارد آخر فروردین طرح ترافیک جدید اجرا شود.

علیخانی گفت: برای اجرای طرح ترافیک جدید باید زیرساخت‌های لازم از جمله نصب دوربین‌های خروجی در معابر هر چه زودتر نصب شود.