محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در هفدهمین کنفرانس بین المللی ترافیک که عصر امروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: نباید توصیه کنیم که مردم در منازل پارکینگ بسازند و دنیا فهمیده است که این کار درست نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: این کار غیر از ارتباط افراد سبب می‌شود حمل و نقل عمومی بلا استفاده شود.

وی افزود: امروزه در دنیا در محلات پارکینگ‌های جمعی ایجاد کرده‌اند تا ارتباط مردم قطع نشود.

پورسید آقایی با بیان اینکه معابر نباید به خاطر خودروها بزرگ باشند، اظهار کرد: ما به خاطر این موضوع پیاده‌روها را کوچک کرده‌ایم ولی باید به عقب برگردیم که مسیر خودروها را تنگ کنیم و فضای پیاده رو و دوچرخه سواری را بزرگ کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با تأکید بر اینکه استراتژی ما این است که شهرسازی و حمل و نقل طوری کار کند که شاهد یک سیستم یک پارچه باشیم، گفت:‌ در زیرساخت‌های ما هزینه‌های زیادی شده است و باید ناوگان خطوط مترو را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در شهر تهران دنبال ساخت تونل و پل نمی‌رویم، اظهار کرد: جز آنچه که از گذشته به ارث بردیم و باید آن را تکمیل کنیم قصدی برای ایجاد پل و بزرگراه جدید نداریم و همه اینها را در توسعه حمل و نقل عمومی متمرکز می‌کنیم.

پورسیدآقایی با بیان اینکه مشاورینی را از هلند دعوت کردیم تا درمورد استفاده از سیستم اشتراکی دوچرخه در مرکز شهر مشاوره دهند، اظهار کرد: همه شهرهای دنیا تجربه ترافیک و آلودگی هوای تهران را طی کرده‌اند و بیش از 50 سال است که با این تجربه این مشکل را رفع کرده‌اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به ایجاد طرح ترافیک از سال 85 گفت:‌ متأسفانه در آن زمان فکری برای تردد موتور سیکلت نشد و آزاد گذاشتن موتور سیکلت‌ها سبب شد آلودگی هوای تهران بیشتر شود و امروز سهم آلودگی موتور بیشتر از خودرو است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در توسعه حمل و نقل و ترافیک شهر تهران هفت سیاست کلی را دنبال خواهیم کرد که در این عملیات اجرایی پایه ریزی می‌شود و مهمترین سیاست ما یک پارچگی توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش خودرو محوری است.