علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درخصوص حادثه سقوط یک فروند هواپیمای ATR مدل 72 در صبح امروز 29 بهمن‌ماه در نزدیکی شهرستان سمیرم بیان کرد: این هواپیما به شماره پرواز 3704 صبح امروز فرودگاه مهراباد را هبه مقصد یاسوج ترک کرده است که ارتباط آن مدتی بعد در حوالی ساعت ۸:۵۰ دقیقه در 14 مایلی شهر فرودگاه یاسوج با مرکز کنترل فضایی قطع شده است.

عابدزاده در ادامه از برگزاری جلسات ستاد بحران در 4 استان خبر داد و گفت: سازمان هواپیمایی کشوری نیز در اینراستا ضمن برگزاری فوری جلسه رسیدگی به این حادثه تیم بررسی سوانح خود را جهت جمع‌اوری اطلاعات و همکاری با سایر دستگاه‌ها در کسب گزارش‌های لازم به منظور علت‌یابی هرچه سریعتر حادثه یه محل اعزام کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این‌باره ادامه داد: با توجه به قوانین ایکائو. روش های خاص رسیدگی به موضوع تدوین شده و تمامی اقدامات لازم جهت اعزام به محل و بررسی حادثه انجام گرفته است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به کوهستانی بودن ناحیه وقوع حادثه نیز بیان کرد: با توجه به شرایط کوهستانی و بارش های متداول در این منطقه امکان دسترسی نیروها به محل سانحه سخت و با مشکلاتی روبه‌رو شده است.

عابدزاده وظیفه رسیدگی به این سانحه را بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد و گفت: در حال حاضر نیروهای امداد و هلال‌احمر نیز به منطقه اعزام و حکم اعضای کمیته رسیدگی به این مسئله صادر شده است که در حال بررسی و کسب اطلاعات بیشتر هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با تأکید براینکه تا پیش از پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما نمی‌توان درخصوص علت حادثه اظهار نظر کرد گفت: این هواپیما در اواخر سال 1993 ساخته و در حال حاضر نیز در خطوط هوایی دنیا در حال استفاده است.

عابدزاده با بیان این نکته که عمر اقتصادی هواپیماهست است که عمر آن‌ها را تعریف و مشخص می‌کند گفت: کارخانه‌ها به طور معمول با توجه به تعداد و ساعات پروازها عمر هواپیما را مشخص می‌کنند که ما در این حادثه نمی توانیم فرسودگی را علت این سانحه دانسته و باید به بررسی وجوه مختلف آن بپردازیم.