محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به اظهارات صبح امروز آرام، معاون فرماندار تهران مبنی بر مخالفت با اجرای طرح جدید ترافیک به دلیل مغایرت این طرح با قانون و سیاست‌های دولت، اظهار کرد: آن‌ها چند اشکال گرفته‌اند و قرار است طرح برای اصلاح به شورا بازگردد و شورا اشکالات را بررسی می‌کند، چنانچه قبلا هم مواردی‌ از این دست بوده که فرمانداری ایراد گرفته و شورا آن‌ها را اصلاح کرده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه وجود ایراد در طرح طبیعی است،گفت: فرمانداری هیئت تطبیق دارد و آن‌ها مفاد طرح را با قانون تطبیق می‌دهند که اگر ایرادی داشته باشد، جهت اصلاح به شورا اعلام شود.

وی افزود: ما مواردی‌ را که دارای اشکال باشد رفع می‌کنیم، اما اصل قانون از بین نمی‌رود.

علیخانی با تاکید بر اینکه با رفع اشکالات، طرح جدید اجرا خواهد شد، تصریح کرد: همان طور که شهردار گفته زیرساخت‌های طرح جدید ترافیک فراهم می‌شود و زیرساخت آن هم تامین دوربین‌های ورود وخروج  در محدوده طرح ترافیک است، چون باید ورود و خروج هر دو کنترل شوند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری گفته تا موعد اجرای طرح، این دوربین‌ها باید نصب شوند، ادامه داد: طبق قانون طرح ترافیک از دوره جدید می‌تواند اجرا شود، به این معنی که اگر یک ماه عقب یا جلو شود، الزامی‌ بر آن نیست و شهرداری هر وقت آماده باشد می‌تواند آن را اجرا کند.

علیخانی در پایان گفت: معمولا اجرای طرح ترافیک از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و اگر مشکلی پیش نیاید طرح جدید هم به همین شکل اجرا می‌شود.