عباس صفری در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: طبق گزارش ها، بارش برف در محور کرج - چالوس و درمحدوده گچسر تا تونل کندوان و جاده هشتگرد- طالقان سبب کندی حرکت خودروها شده است.
وی ادامه داد : همچنین بارش باران در آزاد راه تهران- کرج - قزوین و کرج - اشتهارد سبب لغزندگی این مسیرها شده است.
صفری از رانندگی که قصد حرکت در مسیرهای کوهستانی استان دارند خواست با خود زنجیر چرخ ، لوازم ایمنی ، سوخت کافی ، پوشاک گرم و مواد غذایی همراه داشته باشند ضمن آنکه رانندگان از سفرهای غیر ضروری طی امشب و چند روز آینده در جاده های کوهستانی البرز خودداری کنند.
مدیر راهداری البرز همچنین به رانندگان توصیه کرد که با سرعت مناسب حرکت کنند و از حوادث احتمالی پیشگیری به عمل آورند.
وی اظهار داشت: اکنون 20 تیم راهداری در جاده های استان البرز از جمله جاده های کرج - چالوس ، کرج - طالقان و کرج - اشتهارد استقرار دارند.
صفری گفت: ماسه ونمک کافی برای یخ زدایی در مسیرهای کوهستانی ذخیره سازی شده که البته تا حد امکان به خاطر پیشگیری از آلودگی زیست محیطی کمتر از ماسه و نمک استفاده خواهد شد.
استان البرز دارای یکهزارو450 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که 18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به جاده های این استان است.
این استان در مسیر مسافران 14 استان کشور و پایتخت قرار دارد.
در جریان بارش برف روزهای ششم و هفتم بهمن ماه جاری، جاده های این استان در برخی مقاطع از جمله جاده کرج - چالوس و کرج - اشتهارد حدود 2 روز مسدود شدند.
طبق آمار در روزهای عادی تعداد تردد خودرویی در جاده های البرز بیش از 700 هزار تردد است که در روزهای تعطیلی از مرز 2 میلیون تردد می گذرد.
براساس گزارش هواشناسی با ورود سامانه بارشی به استان البرز از امشب برف و باران این استان رافرا می گیرد که تا اواسط هفته آینده بارندگی ها ادامه دارد.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور