امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور گفت: سامانه بارشی فعالی از صبح امروز وارد کشور شده و بخش‌هایی از شمال غرب و مرکز کشور را در برگرفته است.

او ادامه داد: در حال حاضر بارند‌گی‌ها در بخش‌هایی از غرب، شمال غرب و مرکز کشور در حال رخ داد است و این بارش‌ها رفته رفته افزایش می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه پیامد این سیستم بارشی، بارش باران، برف و کاهش دما است، گفت: شدت بارش‌ها امروز در ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، تهران، البرز و شمال غرب کشور است.

نقشینه افزود: بارش‌ها در روز یکشنبه نیز ادامه می‌یابد که شدت آن در کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، آذربایجان‌ها، ارتفاعات البرز، تهران، البرز و قزوین خواهد بود.

او ادامه داد: طی روز دوشنبه از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود اما باران و برف پراکنده در اکثر نقاط به غیر از مناطق جنوب و جنوب شرق می‌بارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور توصیه کرد: مردم که در روزهای آتی قصد تردد به جاده‌های کوهستانی را دارند حتما از زنجیر چرخ و وسایل ایمنی بهره بگیرند ضمن اینکه توقف در کنار رودخانه‌ها و سیلاب‌ها هم ممنوع است.

نقشینه تصریح کرد: این سیستم بارشی در روز سه‌شنبه در نواحی شمال شرقی به فعالیت ادامه می‌دهد و از اواخر وقت از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

او گفت: این سیستم بارشی با باران، برف و کاهش دما همراه است اما کاهش دما فقط در برخی نقاط بسیار محسوس است که به عنوان نمونه اراک 9 درجه، همدان 8 درجه، سننندج 7 درجه، خرم اباد 6 درجه و ایلام 6 درجه سردتر شده‌اند؛ دمای هوای تهران نیز دو درجه کاهش یافته است.

نقشینه به وزش باد و خیزش غبار در خوزستان برای روزهای شنبه و یکشنبه اشاره کرد و گفت: کیفیت هوای خوزستان نیز در روز شنبه و یکشنبه بر اثر وزش باد و خیزش گردوخاک کاهش می‌یابد اما از عصر روز یکشنبه با بارش باران و کاهش دما این وضعیت تغییر می‌یابد و کیفیت هوا بهبود پیدا می‌کند.

او اردبیل با 4 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 28 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز به 11 درجه بالای صفر رسید که امروز و فردا شاهد بارش‌های باران و برف در پایتخت خواهیم بود.

47238