جلال ملکی  درباره جزییات این حادثه گفت: ساعت0:17 بامداد امروز یک آتش‌سوزی در یک گاراژ در بزرگراه فداییان اسلام بعد از آزادگان؛ خیابان زهره‌وند؛ به سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی تهران اطلاع داده می‌شود.

او با بیان اینکه بلافاصله 3 ایستگاه به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام می‌شوند، تصریح کرد: محل حادثه گاراژی به وسعت حدودا هزار و 200 متر بود که در داخل آن یک کانکس کارگری به وسعت 10 متر وجود داشت. نکته قابل توجه این بود که در داخل این کانکس 18 الی 19 عدد سیلندر گاز مایع وجود داشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: کانکس کاملا شعله‌ور بود و سیلندرهای گاز در وضعیت بسیار خطرناکی در داخل شعله‌های آتش قرار داشتند و هر لحظه ممکن بود این سلیندرها منفجر شود که اگر چنین می‌شد واقعا وضعیت می‌توانست بحرانی شود.

ملکی تصریح کرد: در کنار این کانکس نیز سه دستگاه خودرو شامل یک دو دستگاه نیسان و یک دستگاه پراید وجود داشت که آتش به یک دستگاه نیسان و یک دستگاه پراید سرایت کرده بود و بخش‌هایی از آنها شعله‌ور بود و به سرعت در حال سرایت به خودروی سوم بود.

او با بیان اینکه در انتهای گاراژ دو باب سوله وجود داشت، گفت: یکی از این سوله‌ها کارگاه تولید دستمال کاغذی بود با حجم زیادی از مواد اولیه و مواد تولید شده. سوله دوم نیز کارگاه تولید روکش صندلی بود که مقادیر زیادی پارچه و ابر و اسفنج در آنجا قرار داشت.

سخنگوی آتش‌نشانی با بیان اینکه آتش در حال سرایت به آن کارگاه‌ها بود، یادآور شد: آتش‌نشانان بلافاصله عملیات خود را آغاز کردند و به سرعت آتش را تحت کنترل درآورده و سیلندرها را قبل از انفجار خارج و به محل امن منتقل کردند. آنها همچنین از سرایت آتش به خودروی سوم و سوله‌های تولید دستمال و روکش صندلی جلوگیری کردند.

ملکی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این حادثه مصدوم و تلفات جانی نداشتیم و در ساعت 1:11 بامداد آتش خاموش شد.