سردار قادر کریمی بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران به تشریح دلایل تیراندازی در محدوده خواجه ربیع مشهد پرداخت و اظهارکرد : تیم های دایره تجسس کلانتری خواجه ربیع در ادامه طرح ارتقاء امنیت اجتماعی یکی از عاملان اصلی شرارت ، عربده کشی و اخلال در نظم و امنیت شبانه را تحت تعقیب قرار دادند.

وی افزود: این متهم که جوانی ۲۵ ساله است در آخرین اقدام شرورانه خود در حالی که رفتار و حرکاتش نشان می داد حالت طبیعی ندارد ساعت یک بامداد پس از عربده کشی و قدرت نمایی با سلاح سرد برای خانمی جوان ایجاد مزاحمت کرد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: ماموران کلانتری خواجه ربیع پس از این اقدامات برای دستگیری این فرد شرور وارد عمل شدند که متهم در هنگام دستگیری مقاومت نشان داد و حتی به سوی افسر پلیس حمله ور شد که ماموران انتظامی با افشانه فلفلی و سپس تیراندازی هوایی او را زمین گیر و از این فرد شرور یک قبضه چاقو و یک عدد کارت عابر بانک کشف شد.

کریمی تصریح کرد: پلیس به پشتوانه همکاری های مردمی و حمایت دستگاه قضائی با افرادی که بخواهند نظم و امنیت شهروندان را خدشه دار کنند برخورد جدی و قاطعانه ای می کنند و امنیت در حاشیه شهر مشهد از خطوط قرمزی است که پلیس به هیج قیمتی حاضر نخواهد شد خدشه ای به آن وارد شود.