پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- میثم مهدیار- به این هزینه کردهای بنیاد در سال جاری توجه کنید:

امسال بنیاد مستضعفان تصویب کرده است که مبلغ 63 میلیارد ریال صرف نماکاری دو ساختمان خود بنماید . دقت کنید فقط هزینه نمای ساختمان .

هم چنین در همین زمان مبلغ 2.7 میلیارد ریال برای طراحی آب نمای کنار این ساختمانها و مبلغ 74 میلیارد ریال بودجه برای بهسازی محوطه بیرونی این ساختمانها در نظر گرفته شده است . این در حالی است که محوطه قبلی هیچ ایراد و مشکلی نداشت.

بعلاوه امسال برای بازسازی و تغییر دکوراسیون ساختمان 9 طبقه بنیاد که ستاد بنیاد هم می باشد و محل استقرار رئیس و معاونان و مدیران و کارکنان بنیاد است، مبلغ 628 میلیارد ریال و برای همین خدمات در ساختمان 15 طبقه مبلغ 414 میلیارد ریال بودجه تخصیص داده شده است . دقت کنید این مبالغ بابت ساختن ساختمانها نیست بلکه تغییر دکوراسیون آنها است (که جمعا رقمی در حدود حداقل 1042 میلیارد ریال فقط شامل این هدف میشود )

در مجموع با جمع ارقام فوق به عدد 1181.7 میلیارد ریال می رسیم  که این عدد تا 25 درصد هم یقینا افزایش خواهد یافت. شما را به خدا قسم با این پول چه کارهای بزرگی که نمی شود انجام داد

در این شرایط اقتصادی آیا باید برای نماسازی و زیباسازی محوطه بنیاد و تغییر دکوارسیون دو ساختمان آن حداقل 1180 میلیارد ریال هزینه بشود؟

 آیا برطرف ساختن نمای محرومیت از مناطقی مثل قلعه گنج و حاشیه شهر زاهدان و.... مهم تر است یا نمای ساختمان های بنیاد؟

(مستندات در پارس موجود است)

توضیح بنیاد مستضعفان در رابطه با مقاوم سازی و بازسازی ساختمان های مرکزی