در نشست امروز شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر تشکیل شد، نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به تکرار شدن برخی مشکلات در حوزه عتبات، از مجموعه دست اندرکاران حوزه حج و زیارت خواست در اسرع وقت به رفع مشکلات این حوزه اهتمام ورزند و نسبت به حقوق زائران حساس بوده و در جهت رعایت و دفاع از آن تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر همچنین بر لزوم استفاده از راهکار‌های مناسب برای صرفه جویی و کاهش هزینه‌ها تاکید کرد و گفت: سیاست سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در حوزه حج، درآمدزایی نیست.

در ادامه این جلسه حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت از پیگیری‌های صورت گرفته در بخش‌های حمل و نقل، پزشکی، امور بانکی و مسکن حج ۹۷ گزارشی ارائه کرد و از تکمیل شدن اطلاعات بیش از ۱۵۰۰۰ نفر از دارندگان فیش‌های اولویت دار متقاضی تشرف در حج آینده خبر داد.

بر پایه این گزارش، نحوه تجهیز و بهره برداری از زائر سرای چزابه و اعزام زائر از استان خوزستان به عراق از دیگر محور‌های مورد بحث در این جلسه بود و مرتضی آقایی سرپرست جدید عتبات سازمان حج و زیارت اظهار داشت: در حال پیگیری راهکار‌های کاهش هزینه سفر به عتبات عالیات هستیم.