علی دولتی‌مهر اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی که انجام شده بود در شب گذشته و بامداد امروز شاهد یخبندان و کاهش شدید دمای هوا در سطح استان اردبیل بودیم به طوری که در شهرستان‌های نیر، خلخال و در فرودگاه اردبیل دما در سردترین ساعت به 26 درجه زیر صفر رسید.

وی با بیان اینکه دمای هوا در شب گذشته تا صبح امروز در سردترین ساعت در مرکز استان به منفی 23 درجه رسید، افزود: اردبیل سردترین شهر در بین مراکز استان‌های کشور بوده و مردم این منطقه هوایی بسیار سرد و یخبندان را در شب گذشته و صبح امروز تجربه کرده‌اند.

دولتی‌مهر با اشاره به وضعیت دمایی در شهرهای مختلف استان بیان کرد: دمای هوا در این مدت در نمین و سرعین به منفی 16 درجه، در فیروزآباد کوثر به منفی 14 درجه، در مشگین‌شهر به منفی 13 درجه، در گرمی به منفی 9 درجه، در بیله‌سوار به منفی 7 درجه و در پارس‌آباد به منفی 2 درجه رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به اینکه در چند روز گذشته بیشترین ارتفاع برف در آلوارس سرعین با 74 سانتیمتر گزارش شده و در اردبیل نیز به 22 سانتیمتر رسیده است، گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی هوای امروز استان اردبیل نیمه ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است اما سرما و برودت هوا در سطح استان تا روز چهارشنبه تداوم می‌یابد.

وی تصریح کرد: هر چند برودت هوا به شدت شب گذشته و صبح امروز نخواهد بود اما همچنان سامانه سرد در استان حاکم خواهد بود و انتظار می‌رود که مردم و مسئولان موارد لازم که در مورد آنها هشدار داده شده را رعایت کنند.