این سازمان پیش از این از هموطنانی که تا قبل از تاریخ ٣٠ آبان ٨٥ اقدام به واریز مبلغ لازم برای اعزام به حج کرده و فیش مربوط را در اختیار دارند، خواسته است برای تکمیل اطلاعات اولیه خود به سامانه اینترنتی مربوط به نشانی الکترونیکی http://reserve.haj.ir مراجعه کنند.

محمد تقی قادری مدیرکل دفتر بودجه، تحول اداری و فناوری سازمان حج و زیارت درباره روند مراجعه هموطنان برای تکمیل اطلاعات اولیه گفت: این روند از 4 روز پیش آغاز شده و تا کنون بیش از 14 هزار نفر با مراجعه به سامانه یاد شده، اقدام به تکمیل اطلاعات خود کرده‌اند.

قادری مراجعه هموطنان برای تکمیل اطلاعات خود را فراتراز انتظار دانست و با قدردانی از آنان افزود: روند مراجعه و تکمیل اطلاعات با نظم مثال زدنی در جریان است اما در صورتی که هموطنان هنگام ورود به صفحه سامانه و در جریان تکمیل اطلاعات خود با مشکلی از جمله تطابق نداشتن مدارک کنونی با اسناد موجود در سامانه مواجه شدند، می‌توانند با اتصال به لینک تعبیه شده در همان صفحه و دریافت شماره تلفن‌های حج و زیارت استان خود، پاسخ پرسش  و راه حل مشکلات پیش آمده را دریافت و مجددا اقدام به تکمیل اطلاعات کنند.

هموطنانی که طی فرصت تعیین شده اقدام به تکمیل اطلاعات خود در سامانه می‌کنند، باید منتظر مرحله بعدی یعنی ثبت نام قطعی باشند.